به گزارش رکنا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی در کشور تشدید یافته است، گفت: قرارگاه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی از ۴ اسفند ماه با هدف مبارزه با احتکار کالا‌ها، تشکیل شده است.

او تصریح کرد: ابلاغیه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی به سرار کشور ارسال شده است و استان‌ها بلافاصله تیم‌های عملیاتی را تشکیل و در همان ابتدا کار، مراکز احتکار کننده شناسایی و طبق قانون با آن برخورد شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: از ابتدا آغاز طرح مبارزه با احتکار تاکنون، روزانه طرح‌های عملیاتی صورت گرفته است و در عملیات‌های انجام شده بالغ بر ۱۴ میلیون انواع ماسک، ۱۶۰ میلیون انواع دستکش کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی ۳۳ هزارو ۹۰۶ انبار و اماکنی که ممکن بود کالا در آن انبار شود را بررسی و بازدید شده است.

اوبا بیان اینکه علاوه بر انبار‌ها، داروخانه‌ها و مکان‌هایی که امکان استفاده و نگهداری از کالا‌های بهداشتی شود نیز رصد می‌شوند، افزود: از ابتدا آغاز این طرح تا کنون حدود ۳ هزارو ۲۷۰ اماکن نیز به دلیل احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی با کمک پلیس پلمپ شده است. همچنین ۲ هزارو ۹۲۸ تیم مشترک با حوزه‌های مربوطه از جمله تعزیرات، حوزه‌های قضایی، واحد‌های صنفی و اماکن تشکیل شده و به بازدید انبار‌های مربوطه پرداخته‌اند.

سردار مقیمی بیان کرد: در عملیات‌های صورت گرفته ۱۵۸ خودرو توقیف و ۱ هزارو ۱۱۵ پرونده قضایی تشکیل شده؛ که در حوزه‌های مختلف در حال رسیدگی است. همچنین ۱ هزارو ۲۳۳ نفر متهم نیز در این مدت دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: سرنوشت اقلامی که کشف و ضبط شده نیز طبق قانون تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود چراکه در پایان سال ۹۸ وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد کالا‌های کشف شده باید تحویل وزارت بهداشت و درمان شود. به همین جهت از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۸ تمام کالا‌های کشف شده به وزارت بهداشت و درمان محول شده است.

او افزود: در برخی استان‌ها که نیاز به این اقلام داشته اند کالا‌های کشفی با هماهنگی استانداران و حوزه‌های قضایی بین مردم توزیع شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شده و با محتکران همواره برخورد شده بود تا پایان این ویروس نیز ادامه دارد.

سردارمقیمی گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده احتکار با ۱۱۰ تماس بگیرند و گزارش دهند؛ همچنین افراد اگر می‌خواهند اطلاعاتی در حوزه امنیت اقتصاد، انبار‌های کلان و یا موضاعات خاص به پلیس دهند، می‌توانند مستقیما به حوزه‌های پلیس امنیت اقتصادی در نیروی انتظامی که در سراسر کشور هستند مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟