به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه " احمد نجفی " گفت: در اواسط آذرماه سال گذشته دو فقره پرونده سرقت منزل به شیوه تخریب در از یک ساختمان 8 واحدی به کلانتری 158 اعلام شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 15 تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکیان با حضور در اداره هفدهم گفتند، ما برای خرید از خانه خارج و پس از بازگشت متوجه تخریب در ورودی و سرقت اموال از قبیل: طلاجات، تابلو فرش، وجه نقد به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان شدیم.

این مقام پلیسی ابراز داشت: کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و بررسی های میدانی چهره سارقان جوان 20 الی 25 ساله را بدست آوردند.

نجفی اشاره کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه ای هویت یکی از سارقان شناسایی شد و با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مرجع قضائی دستور دستگیری سارق صادر شد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند سارق جوان به اتهام حمل مواد مخدر در اسفند ماه دستگیر و به زندان منتقل شده است که بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده وی به اداره 17 انتقال شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: متهم در بازجوئی های تکمیلی لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت از منازل با همکاری همدستش به 5 فقره سرقت دیگر معترف شد.

وی تصریح کرد: سارق جوان گفت: با انتخاب سوژه ها ( منازل ) در طبقات اول و دوم و با اطمینان از نبود صاحبخانه و نبود ابزار امنیتی وارد آپارتمان شده و اموال با ارزش موجود را منازل را سرقت و متواری می شدیم. اموال مسروقه را به افراد ناشناس به قیمت پایین تری می فروختیم.

نجفی گفت: متهم اضافه کرد، پس از سرقت در حال انتقال مواد مخدر بودم توسط پلیس دستگیر شدم و اطلاعی از همدستم ندارم.

این مقام پلیسی در پایان با بیان اینکه دستگیری همدست سارق در دستور کار کارآگاهان قرار دارد ، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم و شناسایی محل های سرقت، سارق جوان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟