علیرضا مظاهری اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد مغازه از خردادماه سال جاری در سطح استان خراسان شمالی بلافاصله دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سارقان با خودروهای مختلف ازجمله زانتیا سفیدرنگ، پژو ۴۰۵ نقره‌ای، سمند سفیدرنگ، پراید سفیدرنگ با بریدن قفل درب شیشه سکوریت به‌وسیله قیچی میلگرد بری، اقدام به سرقت می‌کردند، افزود: این افراد اقلامی نظیر لپ‌تاپ، تلویزیون، لباس و وسایل آرایشی را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بابیان اینکه با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده مشخص شد که سارقان اعضای یک باند کاملاً حرفه‌ای هستند، تصریح کرد: با تشکیل تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت و عملیات ویژه استان اقدامات مشابه سارقین در استان‌های هم‌جوار نیز رصد که مشخص شد در تعدادی از استان‌های شمالی کشور نیز سرقت‌هایی با چنین شگردی وجود داشته است.

وی ادامه داد: درنهایت با تلاش مستمر و انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین گشت زنی هدفمند ۲ نفر از سارقان مورد شناسایی قرار گرفتند.

مظاهری یادآور شد: با انجام اقدامات فنی مسیر حرکت سارقان که غیربومی بودند در جاده اصلی "بجنورد به استان گلستان" تشخیص داده شد که بلافاصله کارآگاهان با حضور در این محور اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تیم‌های اعزام‌شده به آن محور به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و خودرو را متوقف کردند، ادامه داد: در بازرسی از خودرو تعدادی لباس نو و یک دستگاه پرینتر سرقتی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بابیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی خودرو به همراه ۳ نفر سرنشین خودرو برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال شدند، گفت: با توجه به اینکه یکی از سرنشینان بومی بود با هماهنگی مقام قضائی محل زندگی این فرد مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بازرسی از محل زندگی این فرد مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لباس، زعفران، ماشین لباس شویی، لپ تاپ و تبلت، یک دستگاه خودروی مسروقه، مقدار حدود هشت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و به پلیس آگاهی انتقال شد، افزود: شاکیان پرونده به پلیس آگاهی دعوت که با مشاهده اموال کشف شده، اموال خود را شناسایی کردند.

مظاهری بابیان اینکه سارقان درنهایت با مواجه مستندات و ادله کافی به ۲۵ فقره سرقت از مغازه در سطح استان اعتراف کردند، افزود: با بررسی به‌عمل‌آمده ارزش اقلام سرقت شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی بابیان اینکه این ۳ متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با بررسی به‌عمل‌آمده مشخص شد که این باند ۴ نفر عضو داشته که نفر چهارم فعلاً متواری بوده و اقدامات پلیس برای دستگیری وی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟