ضدعفونی بازار از طمع محتکران و سارقان در مشهد

به گزارش رکنا، روز گذشته در حالی به پایان رسید که مأموران پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی، کلانتری رسالت و سیدی طی عملیات‌های ضربتی جداگانه دست محتکران لوازم ضد عفونی و سارقان خانه و خودرو را در مشهد برای قانون رو کردند.

شروع تب بیماری کرونا و داغ شدن بازار خرید لوازم ضدعفونی، ماسک و محصولات بهداشتی در مشهد مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان را بر آن داشت تا برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو به میدان بیایند.

رصد میدانی مجریان قانون ادامه داشت که در این میان اخباری مبنی بر دپوی لوازم ضد عفونی در یکی از مناطق مشهد از سوی منابع آگاه به پلیس اعلام شد. تیم‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان پس از دستیابی به این خبر بلافاصله مراتب را به دادسرا اعلام کردند و طی صدور مجوز قضایی برای بررسی دقیق ماجرا وارد عمل شدند.

توقیف ۹۰۰ میلیونی محموله ضدعفونی

پیگیری‌های این پرونده در نهایت به نتیجه رسید و دو محل دپوی لوازم ضد عفونی شناسایی و ردزنی شدند. مجریان قانون به محض شناسایی دو واحد صنفی مورد نظر به همراه نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به محل مراجعه کردند و با دستور و مجوز قاضی پرونده به پایش و بازرسی این دو مکان پرداختند.

در این عملیات ضربتی و در بازرسی دو ملک شناسایی شده تعداد ۴۲۶۰ بطری حاوی مایع ضد عفونی کننده و ۲۲۰۰ عدد پد الکلی که به طور غیر قانونی دپو شده بودند را توقیف و ضبط کردند.

با دستور مقام قضایی دو واحد صنفی متخلف مهر و موم و اقلام ضد عفونی احتکار شده برای ادامه تحقیقات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت. بر اساس نظر کارشناسان مربوط ارزش محموله کشف شده ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرقت خودرو در مقابل بیمارستان

در حالی عملیات کشف محموله ضد عفونی کنند‌های احتکار شده به نتیجه رسید که مأموران کلانتری رسالت مشهد در اقدامی دیگر دو سارق که خودروی همراه یک بیمار شهرستانی را دزدیده بودند، دستگیر کردند.

ماجرای این پرونده زمانی در دستور کار دایره تجسس کلانتری رسالت مشهد قرار گرفت که چندی پیش فردی در تماس با پلیس ۱۱۰ سرقت خودرواش را از مقابل بیمارستان قائم گزارش کرد.

مال باخته در اظهارات اولیه خود به پلیس گفت که اهل شهرستان تربت جام است و برادر بیمارش را برای درمان به مشهد آورده و در بیمارستان قائم بستری کرده است. در این میان این شخص خودروی پراید خود را مقابل بیمارستان پارک کرده و وقتی برای برداشتن لوازم به محل پارک خودرواش مراجعه می‌کند متوجه نبودن آن می‌گردد. شماره پلاک خودروی سواری پراید مسروقه به تیم‌های گشتی اعلام و تحقیقات برای کشف این وسیله نقلیه ادامه داشت تا اینکه مأموران گشتی کلانتری رسالت طی بررسی یکی از مناطق خود متوجه رفت و آمد مشکوک در خانه‌ای مسکونی می‌شوند.

مأموران برای بررسی موضوع به محل مراجعه می‌کنند که در همان لحظه متوجه می‌شوند دو مرد جوان مشغول اوراق کردن یک خودروی پراید سفید رنگ هستند. در پیگیری‌های بعدی مشخص می‌شود که پلاک خودروی اوراق شد با شماره پلاک پرایدی که به تازگی در مقابل بیمارستان قائم سرقت شده بود برابری دارد از همین رو مأموران طی دستور قضایی دو متهم را دستگیر می‌کنند.

متهمان ابتدا با پلیسهمکاری نکردند، اما در رویارویی با مستندات و ادله موجود لب به بیان حقیقت گشوده و به سرقت خودروی مورد نظر از مقابل بیمارستان قائم مشهد اعتراف کردند. دو سارق دستگیر شده در ادامه اظهارات خود بیان کردند که کپسول گاز خودروی سرقتی را به تازگی در یکی از بازار‌های مشهد فروخته اند.

سرقت از خانه خالی

هنوز زمانی از دستگیری متهمان سرقت خودروی همراه یکی از بیماران بستری بیمارستان قائم نگذشته بود که مأموران دایره تجسس کلانتری سیدی مشهد دست سارقان یک خانه مسکونی را برای قانون رو کردند.

سارقان این پرونده درست زمانی به دام پلیس گرفتار شدند که به یک خانه مسکونی واقع در خیابان کوشش دستبرد زده و اقلام مسروقه زیادی را در اختیار خود داشتند. متهمان که اعتیاد به مواد مخدر دارند با اطلاع از خالی بودن یک خانه مسکونی در این خیابان شبانه وارد آن شده و مقداری لوازم از جمله گاز سه شعله، تخت آهنی، شیرآلات و مقداری آهن را از داخل این ملک مسکونی سرقت کردند.

همسایگان که به این دو جوان مشکوک شده بودند با پلیس تماس گرفته و موضوع این سرقت را گزارش کردند. با حضور به موقع مأموران کلانتری سیدی در محل سارقان دستگیر شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد حسن سیرجانی

کدخبر: 546358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟