کشف ۳۵۰۰ میلیارد ریال قاچاق در سواحل استان بوشهر

سردار ولی‌الله رضایی نژاد بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال ۳۱۶ هزار و ۸۴۳ لیتر مواد سوختی قاچاق در استان بوشهر کشف‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در سواحل استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه امسال ۵.۹ تن مواد مخدر در سواحل استان بوشهر کشف‌شده که نسبت به چهار تن سال قبل ۱۲ درصد افزایش دارد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری ۲۸ قاچاقچی مواد مخدر در سواحل استان بوشهر تصریح کرد: در ۱۵ عملیات در مقابله با سوداگران مرگ ۱۱ عملیات آن مسلحانه بود که ۲۸ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

رضایی نژاد با اشاره به افزایش ۱۲۵ درصدی کشفیات قاچاق در ۱۱ ماه امسال نسبت به سال قبل بیان گفت: ارزش کل کشفیات قاچاق شامل مواد سوختی، مواد مخدر و کالا استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال ۳۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه تعامل با مرزنشینان افزایش‌یافته است افزود: تشکیل پرونده‌های کالاهای قاچاق ۲۵ درصد در ۱۱ ماه امسال افزایش‌یافته و کشف مواد محترقه در سواحل استان بوشهر تاکنون گزارش نشده است.

رضایی نژاد با بیان اینکه مأموریت‌های نظامی و دفاعی از ارکان اصلی مأموریت مرزبانی در برقراری امنیت پایدار مرزها است افزود: استیفای حقوق دولت و مرزنشینان راهبرد فرماندهی مرزبانی است

وی بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های مرزی، آموزش مرزبانان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که در این راستا ضمن آموزش صیادان، دانش‌آموزان با قوانین و مقررات مرزی آشنا می‌شوند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر اجرای طرح مردم یاری را از دیگر برنامه‌های مرزبانی دانست و تصریح کرد: در ۲ سال اخیر پاسگاه‌های دریابانی استان بوشهر به ۴ شناور ۶۰ فوتی که توانایی حضور تا اعماق مختلف دریا دارند مجهز شده است.

رضایی نژاد از تجهیز شناورها به سامانه ردیاب خبر داد و بیان کرد: با مصوبه کار ویژه مرز ۶۰۰ فروند شناور در این استان به سامانه ردیاب مجهز شدند که نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب به آنان دارد.

وی از راه‌اندازی سیستم‌های مانیتورینگ در اسکله‌ها خبر داد و اظهار داشت: در این راستا مانیتورینگ اسکله‌ها در سطح استان بوشهر عملیاتی شده که نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوب به دریانوردان دارد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به واردات ۱۰۰ قلم کالا توسط مرزنشینان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تعامل با مرزنشینان واردات ۱۰۰ قلم کالا با کدگذاری از طریق مرزها با تصویب آن، برای ساحل‌نشینان آزاد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟