به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتا گفت: 27 آذرماه امسال مردی 35 ساله ساکن تهران ، حوالی محله بلوار کشاورز با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه ، اظهار داشت، در یکی از کانال های اینستاگرام با فردی آشنا شدم و در فضای گفت و گو وی از من پرسید من دنبال یک گوشی خوب و کارکرده می گردم؛ گفتم یک گوشی برای فروش دارم و ایشان پول گوشی را برایم کارت به کارت کرد و سپس به در خانه آمد و گوشی را گرفت. بعد از گذشت چند روز متوجه شدم حسابم از سوی مرجع قضائی و انتطامی مسدود شده است .

رئیس پلیس فتا بیان داشت : پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت. کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند و مشخص شد فردی که از شاکی گوشی خریداری کرده در واقع پول شخص دیگری را به حساب شاکی واریز کرده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: بررسی اولیه حکایت از این داشت متهم با زیرکی هیچ ردی از خود در این معامله به جا نگذاشته بود و ساعت قرار ملاقات را حوالی 22 الی 24 شب برنامه ریزی کرده بوده و نشانی از وی باقی نمانده بود تا اینکه شاکی در تماسی با پلیس بیان می کند، فرد کلاهبردار دوباره به وی پیام داده و سفارش خرید یک گوشی تلفن همراه دیگر را داده است.

این وی با اشاره به اینکه رصد های اطلاعاتی آغاز و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، وی به 10 فقره کلاهبرداری به . ارزش تقریبی 500 میلیون ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خاتمه با اشاره به اینکه با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانون به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای معرفی شد، گفت : با توجه به اینکه درحال حاضر بخاطر ایجاد رمز دوم پویا، دست کلاهبرداران بویژه افرادی که اقدام به ایجاد صفحات جعلی و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می نمودند تقریباً کوتاه شده و کلاهبرداران به شیوه های دیگری روی آورده اند. بر این اساس از شهروندان خواسته می شود، سواد رسانه ای خود را افزایش و بدون اطمینان از هویت معامل و صحت معامله وجهی را واریز نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟