دستگیری ماموران قلابی / طمعه های شان مردان خارجی بودند / پلیس تهران فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "کرم یوسفوند" در تشریح خبر گفت : ششم آذر ماه سال جاری در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر سرقت و زورگیری تحت پوشش مامور به مرکز فوریت های پلیسی 110 اکیپی از مامورین گشت کلانتری 168 سیزده آبان به موقعیت اعزام می شوند .

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت : مالباخته که از اتباع افغانستان بوده به واحدگشت کلانتری اعلام می دارد سه نفر مرد میانسال با معرفی خود به عنوان مامور با خودروی سمند سفید وارد اتاقک محل زندگی وی که تعدادی از اتباع افغانی نیز در آنجا زندگی می کنند شده و با بازرسی محل اقدام به سرقت شش دستگاه تلفن همراه و وجوهات نقدی آنها بالغ بر دوازده میلیون تومان نموده و متواری گردیدند. در ادامه گشت زنی مامورین گشت کلانتری 168 به یک نفر به هویت نوید 31 ساله که درنزدیکی محل وقوع سرقت پرسه زنی می کرد مظنون و نامبرده را جهت تحقیقات بیشتر تحویل پایگاه نهم دادند.

وی افزود: پس از وصول پرونده به پایگاه نهم با عنایت به وقوع چندین فقره سرقت از اتباع خارجی به شیوه و شگرد تحت پوشش مامور طی هماهنگی قضایی نوید تحت نظر قرارگرفته شد که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزهی بوده لذا پس از بررسی های میدانی و اقدامات ویژه پلیسی و با توجه به تناقض گوئیهای مکرر نوید سرانجام لب به اعتراف گشوده و اظهار می دارد به اتفاق سه تن از دوستانش به نام های رضا 27 ساله ، علی 40 ساله و مسعود 31 ساله با معرفی خود بعنوان مامور با استفاده از یکدستگاه خودروی سمند سفید متعلق به علی اقدام به سرقت از اتباع افاغنه در شهرری می نموده ایم .

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت گفت:پس از انعکاس موضوع به مرجع قضایی دستور شناسایی و دستگیری همدستان وی اخذ و در عملیاتهای جداگانه پلیسی توسط کارآگاهان این پایگاه شناسایی و دستگیر می گردند .

سرهنگ یوسفوند در ادامه گفت : در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعدادی مهر مربوط به هیئت های مذهبی و مساجد، یک رشته دستبند فلزی،یکدستگاه بی سیم، غلاف سلاح کمری،تعدادی برچسب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، دستگاه ضبط صدا با صدای ضبط شده مکالمه بی سیمی جهت مرعوب نمودن سوژه ها کشف و ضبط شد و خودروی علی نیز که وسیله ارتکاب اعمال مجرمانه آنها در سرقت ها بوده توقیف می گردد .

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت افزود : متهمان دستگیر شده در تحقیقات بعمل آمده به 12 فقره سرقت از اتباع افغانی تحت پوشش مامور اعتراف که با وجود سوابق سرقتها ، مالباختگان به پایگاه دعوت و درمواجهه حضوری متهمین را مورد شناسایی قرارداده اند.

یوسفوند در پایان گفت : درادامه تحقیقات مشخص شد علی که بر روی شانه های خود درجه سرهنگی خالکوبی نموده تحت عنوان مامور با همدستی افراد دیگردر شهرستانهای دزفول و بروجن اقدام به اخاذی به مبلغ بیش از چهارصد میلیون ریال نموده و همدستان وی در دزفول دستگیر و در زندان بوده و او متواری شده است که با تلاش مامورین پایگاه نهم دو نفر مالباخته مربوطه نیز شناسایی و با توجه به کشف سرقتهای ارتکابی سارقین از سوی مرجع قضایی به زندان معرفی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟