توقف ساخت و ساز در شهرک جنجالی کلاک لواسان

به گزارش رکنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در قالب یک توییت، با انتشار بنر مربوط به توقف ساخت و ساز در کلاک نوشت: اینجا کلاک لواسان است، روزی هر چه دربارهٔ آن می پرسیدم می گفتند هیچ نپرس و ما را گرفتار نکن.

وی افزود: روزی که بازدید رفتم ترس و اضطراب از چهره های متولیان آن می بارید. چقدر عدالت مسیر سختی را پیمود تا به اینجا رسید؟

امام جمعه لواسانات تأکید کرد که در زمینه مبازره با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه خبرهای بهتری در راه است.

ساخت شهرک ویلایی کلاک در میان مخالفت ها و جنجال های فراوان از سال ۹۵ در مجاورت سد لتیان آغاز شده بود؛ سدی که بیش از ۳۰ درصد از آب شرب پایتخت را تامین می‌کند و یکی از منابع آبی مهم کشور به شمار می رود.

به عقیده منتقدان، شهرک ویلایی کلاک از نمادهای بارز تخلفات ساختمانی در نقاط خوش آب و هوای شمال تهران به شمار می رود و بهره‌برداری از آن، یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب تهران با خطر جدی روبرو می کند.

به گفته مقامات مسئول، مجموع مساحت اراضی شهرک کلاک یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع است و پیش از انقلاب در آن کشاورزی می شد اما خانواده متمول مالک آن که از وابستگان رژیم پهلوی بود مجوز الحاق آن را به محدوده شهر لواسان گرفته بود.

پس از انقلاب شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از آلودگی آب سد لتیان ابلاغ کرد زمین های کلاک باید از محدوده شهری لواسان خارج شود.

با این حال، برخی افراد سودجو اقدام به خریداری این زمین ها کرده و با تبانی با برخی مسئولان شهری، بدون اخذ مجوزهای قانونی لازم اقدام به تفکیک اراضی کلاک به قطعات ۲ هزار متری و سپس ساخت و ساز در زمین هایی با ابعاد مختلف کردند.

با ورود نهادهای نظارتی و مخالفت شورای عالی شهرسازی در سال ۸۹ روند پیشرفت پروژه کلاک که در آن زمان بیش از ۳۰ ساختمان آن به مرحله سفیدکاری رسیده بود متوقف شد.

با این حال، کشمکش‌های سازندگان با نهادهای قانونی همچنان ادامه داشت و آنها بار دیگر کار ساخت ویلاها را در کلاک آغاز کرده بودند.

در همین حال، شهردار و چند عضو شورای شهر لواسان هفته جاری به اتهام دست داشتن در ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه بازداشت شدند و حالا هم خبر توقف فعالیت‌های ساختمانی در این شهرک ویلایی اعلام شده است.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟