345 زندانی در آذربایجان غربی آزاد شدند

به گزارش رکنا ، رئیس ستاد دیه آذربایجان غربی از آزادی ۳۴۵ زندانی جرایم غیر عمد در استان طی سال جاری خبرداد.

کریم زاده با بیان اینکه شعبه استانی ستاد دیه در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد که و در طی ۲۰ سال گذشته زمینه آزادی بیش از ۵۰۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را به کمک خیرین فراهم کرده است، افزود: طی برگزاری ۱۸ جشن گلریزان و مساعدت خیرین در سال جاری حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان کمک، ۱۵۵ میلیون تومان با برگزاری۲ جشن گلریزان در مرکز استان جمع آوری شده است، اظهار کرد: امسال با مساعدت خیرین ۳۴۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه آذربایجان غربی با بیان اینکه جمع بدهی زندانیان آزاد شده طی سال گذشته حدود ۶۸ میلیارد تومان بوده است، افزود: از این تعداد ۵۱ نفر بابت جرائم غیر عمد مالی و۳ نفر بابت مهریه و نفقه آزاد شده اند.

وی با اشاره به عدم پایبندی برخی سازمان و نهادهای دولتی به تعهدات خود بیان کرد: بسیاری از اشخاص حقیقی یا حقوقی نهادهای دولتی برای آزادی زندانیان در قالب وجوه نقدی و غیر نقدی تعهداتی دادهاند که متاسفانه تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده اند که امیدواریم هرچه زودتر با اقدامات خود در این امر خیر سهیم شده و باعث آزادی مددجویان بیشتری به آغوش گرم خانواده خود باشند.

رئیس ستاد دیه استان ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر به آزادی زندانیان در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: پرونده های تعدادی از زندانیان در سطح استان جهت طرح و تصویب هیئت امنایی آماده شده است که اقداماتی درراستای آزادی زندانیان به مناسبت این ایام صورت گیرد.

کریم زاده با اشاره به نقش رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ‌سازی در کارهای خیر گفت: رسانه ها می توانند با انتشار اخبار این حوزه ، ستاد دیه را در راستای سوق دادن افراد جهت مشارکت در این کار خیر همیاری کنند.

وی با اشاره به اجر معنوی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و کمک به بازگشت این مددجویان به آغوش خانواده تصریح کرد: مردم می توانند هزینه های ترحیم بازماندگان متوفی را به ستاد دیه هبه کنند تا سهمی در شادی خانواده ها و آرامش روح متوفی داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟