آمار جالب از زندانیان آزادشده در گلستان

به گزارش رکنا ، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای قضایی استان گلستان گفت: در دوره تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش پرونده‌های مسن از مباحث مهمی است که با کمک دستگاه‌های عضو شورای قضایی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به آغاز بازبینی پرونده مددجویان زندان‌های استان گلستان افزود: با تلاش‌های انجام شده در کمتر از یک ماه، ۹۳۳ زندانی در قالب دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه آزاد شدند.

وی، صدور بیش از چهار هزار رای جایگزین حبس را از دیگر تلاش‌های قضات استان گلستان برای کاهش تعداد زندانیان برشمرد.

هاشمیان همچنین از تشکیل پنج هیات برای کاهش پرونده‌های مسن در استان گلستان خبر داد و عنوان کرد: اعضای این هیات‌ها در نشست با قضات سراسر استان گلستان پرونده‌های مسن را بررسی و بازبینی می‌کنند که در کمتر از یک ماه با تلاش این هیات‌ها ۵۰۰ پرونده مسن تعیین تکلیف شد.

رئیس کل دادگستری گلستان به تلاش‌ها برای مبارزه با فساد اداری هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر تقویت اقدامات نظارتی، ظرفیت‌های مردمی را نیز پای کار آورده‌ایم.

وی افزود: به تازگی شماره همراه ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ را برای دریافت گزارش‌های مردمی درباره فساد اداری اعلام کرده‌ایم.

هاشمیان ادامه داد: پیامک‌ها پس از بررسی به سازمان بازرسی و بخش‌های نظارتی برای پیگیری ارسال می‌شود و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

وی با تاکید بر این که در برخورد با فساد تعارف نداریم، از برخورد با دو تن از کارمندان متخلف دادگستری استان گلستان خبر داد و گفت: این افراد از دادگستری منفک شدند.

حاجی مشهدی، رئیس سازمان بازرسی گلستان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این سازمان برای پیشگیری و مبارزه با فساد اداری ارائه کرد و گفت: امسال ۲۲۰ پیشنهاد برای اصلاح فرآیند‌هایی که منجر به فساد در دستگاه‌ها می‌شود را به اداره‌ها ارسال کردیم.

رئیس سازمان بازرسی گلستان افزود: این پیشنهاد‌ها ضمانت اجرایی دارد و اگر دستگاهی این اصلاحیه‌ها را لحاظ نکند با آنان برخورد می‌شود.

وی درباره پرونده سیل استان گلستان نیز بیان کرد: این گزارش با چند ماه کار کارشناسی در ۳۵۰ صفحه با بیش از دو هزار صفحه مستندات به دستگاه قضایی ارسال شده و در حال رسیدگی است.

علی اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان هم در این جلسه از آغاز استفاده از پابند‌های الکترونیکی خبر داد.

جلسه شورای قضایی استان گلستان با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو برای بهبود خدمت رسانی به مردم در اداره کل بازرسی استان گلستان برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟