فریب زنان و مردان زنجانی در یک کانال تلگرامی / دستگیری کلاهبردار شیاد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این متهم با طراحی ربات و اپلیکیشن‌های تلگرامی و با اجاره کارت‌های بانکی افراد دیگر با شگردهای مختلف اقدام به پولشوئی و کسب درآمدهای نامشروع می‌ کرد.

سرهنگ دوم کارگاه محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی به هویت معلوم مبنی بر کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی پرونده وتحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم با طراحی ربات‌های تلگرامی مربوط به ماهواره جیبی و انتشار آنها در شبکه‌های اجتماعی (کانال و گروه‌های مخاطب استانی) قربانیان را به به درگاه‌ جعلی بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب بانکی کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی ضمن دستگیری متهم ،کلیه ادله‌های دیجیتالی وی را توقیف کردند .

سرهنگ آدینه لو ادامه داد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شده ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس، به بزه ارتکابی از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در کل کشور اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا زنجان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، تصریح کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟