به گزارش رکنا، محمد طالبی امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲ نفر به اتهام معاونت در اختلاس و اخذ مال بر خلاف قانون با قرار وجه التزام و نظارت قضایی یک ماهه و منع اشتغال به کار در شهرداری به طور موقت آزاد شدند.

وی بیان کرد: یک نفر دیگر به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات دولتی بازداشت موقت است و ۲ نفر هم به اتهام معاونت در تبانی معاملات دولتی و اخذ مال بر خلاف قانون با قرار کفالت در بازداشت هستند.

دادستان بندرگز افزود: کار انتخاب کارشناس و بررسی همه پرونده‌های شهرداری بندرگز برای مشخص شدن میزان تخلفات و مبلغ اختلاس آغاز شده است.

طالبی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد دستگیر شدگان سمت‌های مختلفی در شهرداری بندرگز داشته و از سال ۹۵ تاکنون تخلفات زیادی مرتکب شده اند که با همکاری اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان بندرگز گفت: همکاری اطلاعات سپاه به عنوان یک نمونه مطلوب از رصد، پایش و هوشیاری ضابطان قضایی در دستگاههای حکومتی است که جای قدردانی دارد.

طالبی بیان جزییات بیشتر در خصوص این پرونده را به آینده موکول کرد.

رضایی رییس دادگستری شهرستان بندرگز هم به خبرنگار ایرنا گفت: دستگیری این افراد در راستای مبارزه با فساد اداری رخ داده و مجموعه قضایی در حفظ بیت المال و منابع دولتی هیچ گذشت و کوتاهی نخواهد داشت.

حسین احمدی فرماندار بندرگز نیز گفت: اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارم اما به طور یقین اطلاعات سپاه و دادسرای شهرستان جزییات پرونده را در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهند کرد.

خبرنگار ایرنا موضوع را از طریق رییس شورای شهر بندرگز هم پیگیری کرد که فاضل جهانشاهی در پاسخ گفت: طی ۱۰ ماه گذشته مکاتباتی را با برخی نهادهای نظارتی استان (گلستان) و شهرستان انجام و نسبت به برخی اتفاقات در بندرگز و نبود نظارت کافی در بخش های مختلف شهرداری هشدار دادم.

وی افزود: دستگاه های نظارتی و نهادهای بالادستی باید نسبت به مواردی که از سوی مردم یا سایر دستگاه های دخیل درخواست یا یادآوری مطرح می شود با حساسیت بیشتری ورود کرده تا شاهد این موارد یا تکرار آن نباشیم.

وی در خصوص روند شناسایی این باند گفت: حدود هشت ماه قبل ۵۰ پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار اطلاعات سپاه بندرگز قرار گرفت که به نتایجی منجر شد.

جهانشاهی با یادآوری هشدار اعضای شورای شهر بندرگز در خصوص برخی تخلفات کارکنان شهرداری گفت: شهردار بندرگز ۴ سال در این مسند حضور دارد و اگر اتفاقی در این مدت افتاده او هم باید پاسخگو باشد.

در پی اظهارات رییس شورای شهر بندرگز که به قصور مسوولان بالادستی از تخلفات صورت گرفته اشاره داشت، خبرنگار ایرنا با مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان تماس گرفت که طیبه خلیلی گفت آمادگی پاسخگویی در این پرونده را ندارد.

تلاش چندباره خبرنگار ایرنا برای گفتگو با جعفر رضایی شهردار بندرگز از صبح امروز تا زمان انتشار گزارش (مقارن عصر چهارشنبه) بی نتیجه ماند و او حاضر به پاسخگویی نشد.

روابط عمومی سپاه نینوا گلستان دیروز اعلام کرد که اعضای یک شبکه فساد در شهرداری بندرگز دستگیر شده‌اند اما اشاره ای به جزییات نکرد.

بر اساس تحقیقات خبرنگار ایرنا، همه دستگیرشدگان مرد و از کارکنان رسمی شهرداری بندرگز هستند.

گفته می‌شود احتمال افزایش دستگیرشدگان در این پرونده وجود دارد.

بندرگز یکی از شهرستانهای ۱۴ گانه استان گلستان در کرانه شرقی دریای خزر قرار دارد و بودجه امسال شهرداری آن ۹۰ میلیارد ریال است.

موقعیت بندرگز به عنوان آخرین شهرستان غربی گلستان در همسایگی شرق مازندران که به دریا و جنگل‌های هیرکانی متصل است؛ مزیت‌های زیادی برای آن ایجاد کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟