ورود خسارت به شرکت بازرگانی با انتشار اخبار دروغ

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: روز 28 آبان ماه امسال مدیر عامل یک شرکت بازرگانی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناسی در یک سایت ناشناس مطالب کذبی درباره محصولات شرکتش منتشر کرده است و انتشار این مطالب موجب ورود ضرر و زیان مالی و تزلزل در موقعیت کاری شرکت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: بررسی موضوع موضوع در اختیار مهندسان فتا قرار گرفت و در تحقیاقت پلیسی مشخص ششد که مردی 31 ساله و ساکن حوالی خیابان شهید مفتح بود مطالب کذب را منتشر کرده است. نتیجه تحقیاقت پلیسی به مرجع قضائی منعکش و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

وی تصریح کرد: متهم در هیجدهم آذرماه دستگیر و در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد، باهدف انتقاد از محصولات شرکت دست به انتشار مطالب کذب زده است و حاضر به جبران خسارت شاکی و حذف مطالب می باشد.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: پس از تکمیل تحقیقات لازم متهم در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای قرار گرفت.

این مقام پلیسی به شهروندان گرامی تذکر داد: برابر قانون جرایم رایانه ای، توهین، تهمت، تهدید، تمسخر، به کار بردن الفاظ رکیک و ناپسند، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای تشویش افکار عمومی و یا تحریک دیگران بر علیه شخص یا اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 536427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟