جزئیاتی از پرونده قضایی آنتن‌های مخابراتی در مدارس قزوین

به گزارش رکنا ، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: در رابطه با وجود آنتن‌های مخابراتی در برخی مدارس استان قزوین پروندهٔ قضایی تشکیل شده، اما به‌دلیل مسائل امنیتی اجرای حکم آن متوقف شده است.

خیرالله رحمانی گفت: طی قراردادی که مخابرات با آموزش‌وپرورش منعقد کرده است، از حدود ۲۰ سال گذشته تاکنون در برخی مدارس استان آنتن‌های مخابراتی نصب شده است.

وی افزود: پس از گذشت چند سال‌، آموزش‌وپرورش از این موضوع شکایت می‌کند و اکنون نیز یک پروندهٔ قضایی در رابطه با این موضوع وجود دارد که منجر به صدور حکمی شده است که طی آن مخابرات موظف به جمع‌آوری این آنتن‌ها از سطح مدارس است.

رحمانی ادامه داد: پس از صدور حکم، استانداری در زمان استاندار پیشین قزوین، به جهت برخی از مسائل امنیتی اعلام کرد که این حکم اجرا نشود و متوقف گردد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: نکتهٔ حائز اهمیت در این میان، این است که تاکنون از منظر علمی اثبات نشده که آیا این آنتن‌ها اثرات مخربی بر جسم و مغز انسان دارند یا خیر.

وی اذعان داشت: مسؤولین مخابراتی معتقدند که به‌دلیل پخش شدن اشعهٔ این آنتن‌ها به‌صورت افقی، افراد حاضر در اطراف آن‌ها آسیب نمی‌بینند.

این مسؤول در ادامه تأکید کرد: بحث مستند و علمی از نظر آسیب‌زایی آنتن‌های مخابراتی بر جسم انسان وجود ندارد، ضمن این‌که آموزش‌وپرورش نیز در هر حال بر این موضوع حساس بوده و پروندهٔ قضایی آن‌را تشکیل داده است که منجر به صدور حکم جهت جمع‌آوری این آنتن‌ها از سطح مدارس استان شده که به‌دلیل مسائل امنیتی اجرای این حکم متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در محدودهٔ داخلی برخی از مدارس استان قزوین، آنتن‌های مخابراتی موسوم به BTS قرار گرفته است که این امر نارضایتی والدین و دانش‌آموزان را در پی داشته است، زیرا آنان معتقدند این آنتن‌ها آثار بلندمدت مخربی بر انسان دارد. درست است که در هیچ سایت، مجله و مقالهٔ علمی دلیل موجهی بر مخرب بودن آثار این آنتن‌ها ذکر نشده است، اما حتی اگر وجود این آنتن‌ها در مدارس احتمال یک درصدی آسیب بر جسم و مغز آینده‌سازان این مملکت را داشته باشد، بهتر است آموزش‌وپرورش جدی‌تر وارد عمل شده و در صدد جمع‌آوری این آنتن‌ها از سطح مدارس استان برآید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟