آزادی شماری از زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا ، به همت خیرین کشوری با برپایی مراسم گلریزانی تعداد ۱۴ نفر از بدهکاران مالی غیرعمدی که در شمار قدیمی‌ترین مددجویان استان کهگیلویه و بویر احمد بودند از بند رهایی یافتند.

آیین معنوی آزادی زندانیان نیازمند با حضور حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان انتظامی و قضایی کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج برگزار شد.

اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویر احمد در ابتدای این مراسم با تقدیر از حمایت‌های خالصانه مردم در راستای حبس‌زدایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۸۹ زندانی غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی افزود: بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال بود که با مداخله شورا‌های حل اختلاف و کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه بیش از ۵۰ درصد از اصل بدهی در قالب گذشت از محکومٌ‌به کسر شد.

عضو هیات امناء ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: کهگیلویه و بویر احمد در حال حاضر با وجود جمعیت کم، اما متاسفانه نزدیک به ۷۶۰ زندانی جرایم غیرعمد دارد که ۲۰ نفر این افراد را هم زنان شامل می‌شوند. آماری که طبق اطلاعات ارایه شده از سوی روابط عمومی ستاد دیه مرکز این رقم در فهرست مربوط به بیشترین زندانیان غیرعمد رتبه نه کشوری را به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟