به گزارش رکنا، چند روز قبل خبر این تنبیه در فضای مجازی منتشر و با واکنش آموزش و پرورش شهرستان هامون – استان سیستان و بلوچستان - همراه شد.

پدراین دانش‌آموز به خبرگزاری «عصر هامون» گفت:چند روز قبل پسرم با بدنی کبود و چشمانی گریان به خانه آمد وقتی علت را پرسیدیم گفت معلمش او را با تسبیح دانه درشتی کتک زده است. آن‌طور که پسرم و همکلاسی‌هایش گفتند معلم‌شان در ساعت درسی، دقایقی کلاس را ترک کرده و بچه‌ها نیز نظم کلاس را به هم زده بودند. وقتی معلم به کلاس برگشته و با این صحنه روبه‌رو شده همه دانش‌آموزان کلاس را در یک صف قرار داده و با تسبیح دانه درشت کتک زد. دراین بین، پسرم که ترسیده بود خود را زیر میز پنهان کرد اما معلم او را دیده و مجبورش کرده لباسش را درآورد تا تنبیهش کند. وقتی پسرم به خانه آمد همه بدنش کبود شده بود.

وی افزود: از این ماجرا بشدت متأسف شدم و خواستار پیگیری این حادثه هستیم. به حراست آموزش و پرورش شهرستان سرباز نیز مراجعه کرده و برای تنبیه فرزندم از سوی معلم شکایت کردیم اما تاکنون پاسخی از سوی مدیر مدرسه یا مسئولان حراست دریافت نکرده‌ایم. داوود گلی، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: این موضوع را از مدیران مربوطه در شهرستان پیگیری کرده و اگر تخلف ثابت شود، طبق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد. تنبیه دانش‌آموزان در برخی از مدارس برخلاف قوانین اتفاق می‌افتد. از لحاظ قواعد و روش اداری در ابتدای سال بخش نامه و آیین نامه اجرایی دستورالعمل ممنوعیت اعمال تنبیه بدنی و برگزاری جلسه توجیهی خاص همکاران آموزشی با هدف تأکید بیشتر بر این موضوع ارسال شده و تنبیه بدنی در مدارس ممنوع بوده و هیچ جایگاهی ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟