به زودی دادگاه نا آرامی های اخیر برگزار خواهد شد

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب تهران از تکمیل پرونده برخی از اغتشاشگران در حوادث اخیر خبر داد و گفت: پرونده برخی از آشوب‌گران به دادسرا ارسال شده است.

علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد محاکمه اغتشاشگران حوادث اخیر گفت: در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنهایی که اغتشاشگر بودند و آنهایی که به اموال عمومی دست‌اندازی کردند محاکمه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دادگاه اغتشاش‌گران برگزار می‌شود، ادامه داد: به زودی دادگاه این افراد برپا خواهد شد.

القاصی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه که آیا برخی از این اراذل و اوباش در اولویت رسیدگی قرار دارند یا خیر گفت: قطعاً اولویت ما در برخورد با کسانی است که لیدر اغتشاش بودند و آنهایی که آمدند و بانک‌ها را آتش زدند و اموال عمومی را تخریب کردند و در واقع عناصر اصلی اغتشاشات در اولویت رسیدگی خواهد بود.

اغتشاشات

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین در مورد تشکیل پرونده و ارسال آن به دادسرا گفت: پرونده برخی از اغتشاش‌گران تکمیل شده و برخی نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: زمان دقیق برگزاری دادگاه این افراد هنوز مشخص نیست اما امیدواریم به زودی دادگاه این افراد برپا شود.

تاآرامی های شهری

چندی پیش؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز اعلام کرد: آتش زدن اماکن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان برقراری امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه در اغتشاشات آبان ماه،کار گروهی خاص از اراذل بود که وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و خارج نشین و تحت حمایت سرویس‌‌های بیگانه بودند که در فرایند مهار این آشوبها گروه‌هایی از افراد بازداشت شدند و همان ابتدا رئیس قوه قضائیه دستور داد اقدامات عاجل جهت تفکیک و تعیین تکلیف آنها انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:علاوه بر دیدار چهره به چهره مسؤولان با دستگیر شدگان، اقدامات لازم برای تفکیک آنها صورت گرفته و با اجرای این برنامه ها اکثر بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی ها به حداقل رسیده و در تهران تعداد ۳۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

وی ادامه داد: کسانی که در زمره اغتشاش گران هستند در اسرع وقت پرونده هایشان رسیدگی شده و به دادسرا می رود و سایر بازداشتی‌ها نیز آزاد خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟