34 محکوم در هرمزگان مورد عفو رهبری قرار گرفتند

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در پی ابلاغ عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ۳۴ نفر از محکومین در استان هرمزگان مشمول عفو قرار گرفته‌اند.

علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در پی ابلاغ عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ۳۴ نفر از محکومین در استان هرمزگان مشمول عفو قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: در پی پیشنهاد ریاست قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، معظم له با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی محبوس در زندان‌های استان موافقت نموده‌اند.

وی بیان کرد: شرایط و ضوابط عفو اعطایی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مشمول محکومانی می‌گردد که محکومیت آنان تا تاریخ ۲۴ آبانماه ۱۳۹۸ قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می‌شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، هدف از اعطای عفو و همچنین اعمال سیاست زندان‌زدایی را برخورداری زندانیان مستحق از این امتیاز به منظور بازگشت مجدد به اجتماع و بهره‌مندی از فرصت خدمت و همینطور کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟