آزادی 31 زندانی جرائم غیر عمد در قزوین تا 2 روز آینده

به گزارش رکنا ، مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور رییس کل دادگستری قزوین، مسئولان قضایی و مدیر کل اداره اوقاف استان قزوین در زندان مرکزی استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در این مراسم گفت: سنت وقف یک سنت اسلامی و دینی است و در منابع شیعه مفصل به آن پرداخته شده است. خوشبختانه موقوفاتی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد وجود دارد که سبب آزادی این اشخاص می‌گردد.

وی ادامه داد: واقفین بزرگترین خیرین هستند چرا که خیرین دیگر فصلی و موردی به ستاد دیه کمک می‌کنند، اما واقفین خیراتشان به صورت دائمی برقرار است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: باورمان بر این است که زندان به خصوص در جرایم غیر عمد جای مناسبی برای اصلاح فرد نیست بلکه باید شرایطی فراهم شود تا زندانی بتواند با حضور در اجتماع و در کنار خانواده، اشتباهات و خطا‌های گذشته خود را جبران کند.

وی افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۶۹ توسط شهید لاجوردی بنیان نهاده شد. نهالی که اینک تبدیل به شجره طیبه تنومندی شده است و به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری (دام عزه العالی)، مسئولین بلند پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خیرین و نیکوکاران عزیز موجبات آزادی بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را در سطح کشور فراهم نموده است.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: مقدمات آزادی ۳۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده است و ظرف یکی دو روز آینده آزاد می‌شوند. مجموع کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۱۷ میلیارد است که بخش اعظم این مبلغ را خود طلبکاران بخشیدند، بخشی از آن را خود زندانیان پرداخت کرده اند و بخش دیگر را اداره کل اوقاف، متولیان موقوفه و تعدادی از خیرین و بخشی ستاد دیه استان پرداخت کرده اند.

وی بیان کرد: وقتی در جرائمی که فرد از روی غفلت، نا آگاهی و ناخواسته و یا به خاطر شرایط اجتماعی به زندان می‌افتد باید همه از همان روز تلاش کنیم تا شرایط آزادی او را فراهم نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: ان شاالله این جلسه منشا خیری شود تا ما موقوفاتی را در آینده داشته باشیم که ویژه کمک کردن به مددجویان زندانی باشد چراکه اکثر موقوفات به گونه ایست که باید در همان مورد خاص خودش مصرف شود و ما نمی‌توانیم ثمراتشان را برای کمک به مددجویان زندانی مصرف کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟