چند مدیر گلستانی پرونده دار شدند

به گزارش رکنا ، هادی هاشمیان با بیان اینکه امسال برای چند مدیری که فساد در زیرمجموعه خود را گزارش نکرده بودند و یا ترک فعل کرده‌اند در دادسرای مرکز استان گلستان پرونده تشکیل داده‌ایم، گفت: در کنار برخورد با مفسدان باید حذف زمینه‌های بروز فساد در دستور کار پیشگیری باشد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه شورای پیشگیری شهرستان گرگان با اشاره به اهمیت پیشگیری در کاهش فساد گفت: در کنار برخورد با مفسدان باید حذف زمینه‌های بروز فساد در دستور کار پیشگیری باشد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه برخی در دستگاه‌ها گمان می‌کنند نظارت و شناسایی متخلفین فقط وظیفه دستگاه‌های نظارتی است، بیان کرد: در حالی که روسای ادارات و حراست‌ها هم وظیفه نظارت بر مجموعه خود را دارند.

وی افزود: بر اساس قانون مدیرانی که تخلف در زیرمجموعه خود را اطلاع ندهند یا اقداماتی که وظیفه آن‌ها است را انجام ندهند، متخلف هستند.

هاشمیان ادامه داد: در همین راستا امسال برای چند مدیری که فساد در زیرمجموعه خود را گزارش نکرده بودند و یا ترک فعل کرده‌اند در دادسرای مرکز استان گلستان پرونده تشکیل داده‌ایم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از کاهش جرایم در مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: کاهش جرایم در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد شورای پیشگیری گرگان خوب عمل کرده است.

هاشمیان عنوان کرد: در سال جاری، میزان سرقت دو و چهار دهم درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۶ درصد، توهین ۲۰ درصد، تهدید ۲۰ درصد و افترا هم ۲۲ درصد امسال در گرگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه به افزایش ۵۰ درصدی مطالبه طلب نیز اشاره کرد و گفت: افزایش دادخواست‌های حقوقی نشان می‌دهد مردم به جای خشونت از راهکار‌های قانونی برای دریافت طلب خود اقدام می‌کنند که افزایش پرونده‌های حقوقی بهتر از افزایش جرایم است.

هاشمیان در ادامه سخنان به موضوع سد معبر در برخی مناطق شهر مانند بازار نعلبندان که درخواست شهردار گرگان نیز بود اشاره و تصریح کرد: بر اساس قانون مغازه داران حق نصب سایبان و قرار دادن وسایل جلوی مغازه‌ها را ندارند و اگر بر اثر سد معبر آنان برای مردم مشکلی ایجاد شود افراد می‌توانند از صاحبان مغازه شکایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که دادگستری استان گلستان برای افزایش آگاهی مردم، برنامه زنده تلویزیونی سیمای قانون را شنبه‌ها روی آنتن می‌برد، افزود: از شهردار گرگان برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم تا درباره مواردی که مورد نیاز مردم است به ویژه موضوع سد معبر صحبت و موارد قانونی را مطرح کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جمع آوری دستفروشان گفت: این که شهرداری فقط اقدام به جمع آوری کند کافی نیست، اگر قرار است اجازه بساط کردن دستفروشان در برخی مناطق شهر و کنار جاده‌ها را ندهیم باید محل‌های جایگزین را به دستفروشان معرفی کنید تا هم امرار معاش کنند و محلی که بساط می‌کنند ایمنی خودشان و مردمی که از آنان خرید می‌کنند به خطر نیاندازد.

هاشمیان در پایان اظهار کرد: اگر همه متولیان به ویژه در شورای پیشگیری به قانون و وظایف خود عمل کنند و دیگر دستگاه‌ها را نیز به انجام دادن وظایف قانونی خود مکلف کنند به وظیفه پیشگیری خود درست عمل کرده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟