پرونده 36 هزار کولر گازی ‌‌قاچاق به کجا رسید؟

به گزارش رکنا ، نعمت‌الله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به این‌که وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در سه حوزه و شامل کالا و خدمات، صنف‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی، ساماندهی مسائل و رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان است، اظهار داشت: قاچاق ارز و کالا نیز از مبادی ورودی و خروجی و قاچاق در سطح عرصه از دیگر وظایف است که گستردگی وظایف و حیاتی بودن در رسیدگی را نشان می‌دهد.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: ماده ۱۹ آئین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی با نگاه پیشگیرانه و عدم گرفتاری با روزمرگی و پشت میز‌نشینی، اجازه می‌دهد در صورت درخواست دستگاه‌های نظارتی مبنی بر حضور شعب تعزیرات حکومتی و رسیدگی به تخلف در محل انجام شود.

او خاطرنشان کرد: باهدف اثرگذاری بهتر و پیشگیری از بروز تخلفات بعدی، گشت‌های سیار و حضور در محل نیز توسط قانون پیش‌بینی شده و قانون اجازه می‌دهد که گاهی این استثنا به صورت اصل تبدیل شود.

بیرانوندی با اشاره به این‌که باید در کنار اصناف و مردم بود، عنوان کرد: به وضعیتی در استان خوزستان باید رسید که اعلام کننده تخلفات مردم و اصناف باشند. از جمله وظایف سازمان، اثرگذاری در بهبود فضای کسب و کار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان تأکید کرد: هنگامی که کسی در صنفی به حقوق، تعرفه‌های قانونی و سود شرعی قانع نیست، عملا به دیگر افراد در صنف خود آسیب می‌زند. امکان دارد کسی در یک صنف با ارتکاب تخلفات، علاوه بر دلسردی دیگر هم‌صنفی‌ها، مردم را نیز بدبین کند.

او عدم درج قیمت‌ها را اصلی‌ترین معضل موجود در بازار‌ها برشمرد و اظهار داشت: درج قیمت راه را برای بازرس و کشف تخلف احتمالی باز می‌کند. برای مردم نیز امکان سنجش قیمت با قیمت دیگر واحد‌ها وجود ندارد. امکان سنجش توان خرید از سوی شخص با قیمت را سخت می‌کند.

بیرانوندی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت ساماندهی درج قیمت‌ها در بازار‌های خوزستان، بیان کرد: برخی از نرخ‌ها، در قیمت‌های سال قبل مانده‌اند که ریشه در مسائل فعلی اقتصاد کشور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: این مسئله در آخرین کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی به ریاست استاندار خوزستان مطرح شد که در صورت ساماندهی قیمت‌ها و به‌روزرسانی آنها، مقداری از مسائل و مشکلات حل می‌شوند و بهترین محل برای کشف آسیب‌ها در مرحله بازرسی و رسیدگی است.

او با اشاره به این‌که در یک سال اخیر سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در حوزه کالا و خدمات، ۱۱ هزار و ۳۵۹ پرونده حاصل شده و باتوجه به موجودی از قبل، مختومه آن نیز ۱۱ هزار و ۳۶۵ پرونده است، اظهار داشت: در حوزه کالا و خدمات، عملکرد بخش رسیدگی ۱۰۰.۱۰ درصد بوده است.

بیرانوندی با بیان این‌که در یک سال اخیر سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در زمینه قاچاق کالا و ارز، ۳ هزار و ۳۲۵ فقره پرونده واصل شده که ۲ هزار و ۵۲۹ فقره آن مختومه اعلام شده است، گفت: عملکرد بخش رسیدگی در قاچاق کالا و ارز ۹۰ درصد بوده و در زمینه بهداشت، دارو و درمان نیز یک هزار و ۸۵ پرونده وارد شده که یک هزار و ۱۲۲ فقره آن با عملکرد ۱۰۳.۴۰ درصد مختومه اعلام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: بهترین رأی در مرجع قضائی و تعزیرای اگر به اجرا نرسد، هیچ اثر تنبیهی برای متخلف و ارعابی و عبرت آموزی برای دیگران نخواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان در زمینه کالا و خدمات با یک هزار و ۸۷۲ فقره وارد مقطع زمانی شده، ۹ هزار و ۵۸۹ فقره وارد اجرای احکام شده که ۱۰ هزار و ۵۸۱ فقره آن مختومه و میزان عملکرد هم ۱۰۹ درصد بوده است.

بیرانوندی با بیان این‌که در این مرحله مبلغ ریالی وارده به اجرای احکام به میزان ۱۳۵ میلیارد ریال است، ادامه داد: مبلغ وصولی نیز بیش از ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به این‌که در اجرای احکام در زمینه قاچاق کالا و ارز، یک هزار و ۶۶۷ پرونده وارده، یک هزار و ۶۹۱ پرونده مختومه و عملکرد هم ۱۰۱.۴۰ درصد بوده است، افزود: در این مرحله، مبلغ ریالی وارده به اجرای احکام به میزان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و مبلغ وصولی نیز ۲۶۵ میلیارد ریال بوده است.

او با اشاره به این‌که در اجرای احکام در زمینه بهداشت و درمان، ۳۳۲ پرونده وارده سال گذشته، ۸۱۴ در طول یک سال اخیر و یک هزار و ۸۹ پرونده نیز مختومه بوده است، گفت: عملکرد در این حوزه نیز ۱۳۳.۸۰ درصد بوده است. در این مرحله، مبلغ ریالی وارده به اجرای احکام به میزان ۳ میلیارد ریال و مبلغ وصولی نیز بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

بیرانوندی با بیان این‌که در پرونده قاچاق کالا و ارز، موظفا وثیقه دریافت و اموال شخص را در حدود جزای نقدی احتمالی شناسایی می‌کنیم، بیان کرد: در این زمینه وصول جریمه، از افراد فعال در این زمینه، تا آخرین ریال آن را وصول خواهیم کرد.

مدیر‌کل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به این‌که بانک اطلاعات متخلفین متجری را سازمان صمت، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند، ادامه داد: سابقه افراد در سیستم دادرسی موجود است. در نوشتن تخلفات، ثبت و ضبط و ارسال آن به سازمان تعزیرات، خواسته ما این است که سوابق را ضمیمه و بازرسی‌ها کیفی کنند.

او درباره ۳۶ هزار کولر گازی کشف شده در استان خوزستان، گفت: حکم پرونده از نظر سازمان تعزیرات حکومتی تاکنون قطعی و برای فروش به سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی ارسال شده است.

بیرانوندی ادامه داد: قبض اموال کردن اموال، نگهداری و فروش آن‌ها در حیطه وظایف سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی است. بخش جریمه و انسداد حساب‌های آن‌ها صورت گرفته و پیگیری برداشت حساب‌ها و فروش وسایل در اجرای احکام در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: به عنوان مرجع رسیدگی، جایگاهی برای کشف تخلف، رصد جاده‌ها و پمپ بنزین‌ها برای گرفتن شوتی‌ها وجود ندارد، اما کشف آن‌ها با نیروی انتظامی و دیگر بخش‌ها است.

او بیان کرد: اکثر بار‌های کلان در خودرو‌های شوتی‌ها تقسیم می‌شود، در محلی تجمیع و در نهایت انتقال پیدا می‌کند، به عبارتی بخش زیادی از آن‌ها در سوله‌هایی تجمیع می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟