انهدام باند کلاهبرداری فیشینگ در کرمانشاه

به گزارش رکنا، رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) که ضمن انجام اعمال مجرمانه، اقدام به آموزش فیشینگ نیز می‌کردند توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: اخیرا فردی با مراجعه به پلیس فتاعنوان کرد که باند بزرگ آموزش و انجام فیشینگ در کرمانشاه متلاشی شداکانت شبکه اجتماعی اینستاگرام وی هک و فرد هکر با ارسال پیام برای فالور‌ها درخواست مبالغی وجه کرده است.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا اعتراف کرد از دو سال قبل به کار فیشینگ مشغول و توسط فردی ناشناس که ادمین گروه و کانال تلگرامی «رادیو فیشینگـ» است، با روش‌های این جرم آشنا شده است.

سرهنگ کریمی گفت: با اعتراف مجرم، پرونده جدیدی در پلیس فتا استان تشکیل و کارشناسان با بررسی کانال یاد شده متوجه شدند بیش از هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال داشته و ادمین و سایر اعضا به صورت گسترده در زمینه فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی فعالیت دارند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا ایجاد کننده کانال شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی گروهی از ماموران به محل زندگی متهم در یکی از شهرستان‌های استان اعزام و او را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و ۳ نفر دیگر از همدستان خود را معرفی کرد که آن‌ها نیز با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید اینترنتی باید به محض اتصال به درگاه بانکی صحت آدرس را بررسی کنند، افزود: یکی از مشخصات درگاه‌های بانکی این است که باید در ابتدا نام بانک و سپس shaparak.ir وجود داشته باشد.

رییس پلیس فتا استان اظهار داشت: افرادی که در حوزه سایبری فعالیت می‌کنند لازم است مشخصات فرد آگهی دهنده مانند شماره ملی، تلفن ثابت و ... را دریافت و از صحت آدرس سایتی که قرار داده‌اند، مطمئن شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟