دستگیری فروشنده گوشی های آیفون به جرم اخاذی

به گزارش رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" اعلام کرد: شهروندی40 ساله به هویت (م.ت) ساکن تهران، محله میدان امام حسین (ع) به پلیس فتا مراجعه کرد و در اظهارات خود، گفت: فرد یا افرادی به ایمیل شخصی ام دسترسی پیدا کرده اند و آن را هک و رمز اپل آیدی گوشی همراهم را تغییر داده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت: گوشی آیفونم را از مغازه ای واقع در میدان شهدا یک خریداری کردم و فروشنده همان جا سیستم اپل آی دی آ ن را فعال کرد بعد از مدتی متوجه قفل شدن گوشی همراهم شدم. سپس پیامکی تهدیدآمیز دریافت کردم و متوجه شدم فرد ناشناسی به تمامی اطلاعات موجود در گوشی همراهم دسترسی پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: این شاکی در ادامه اظهار داشت: پس از این اتفاق و ارسال پیامک مجددأ فرد ناشناس در فضای مجازی من را به انتشار تصاویر و اطلاعات خانوادگی تهدید و درخواست پول کرد. با این تهدید و ترس از انتشار اطلاعاتم قصد اجابت درخواست او را داشتم ولی می دانستم ممکن است متهم از اطلاعات من در جاهای دیگری سوء استفاده کند و درخواست های او به طور مداوم تکرار شود. تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس فتا تهران گزارش کنم.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از انتشار اطلاعات و تصاویر شاکی تیم فنی و مهندسین پلیس فتا تجسس های خود را آغاز و با تحقیقات پلیسی کارآگاهان هویت متهم ( ت ، ل) 32 ساله ساکن تهران حوالی شریعتی را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی معلوم شد که متهم همان مغازه دار و فروشنده تلفن همراه آیفون میدان شهدا است که به شاکی تلفن آیفون را فروخته است.

رئیس پلیس فتا افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای قرار داده شد و با دستور قضائی، متهم به پلیس فتا احضار و در تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: با برنامه قبلی و انگیزه مالی قبل از فروش گوشی آیفون اقدام به درست کردن اپل آی دی آن می کردم وخریداران هم به حسن اعتماد توجهی به این موضوع نمی کردند و چون اطلاعات کمی هم در این زمینه داشتند به آنان می گفتم قبلا از طریق سایت ، اپل آی دی گوشی را درست و فعال کرده ام و دیگر نیازی به راه اندازی مجدد نمی باشد.

کاظمی گفت: متهم ادامه داد: به درخواست خریدار یک آدرس ایمیل برایش ساختم ؛ سپس به تمامی اطلاعات وی دست یافتم، در یک لحظه وسوسه شدم از وی اخاذی کنم. گوشی اش را قفل کردم و پیامک تهدید آمیزی را برای وی ارسال کردم. هرگز فکر نمی کردم که در برابر پلیس فتا قرار بگیرم و حال از کرده ام خیلی پشیمانم.

سرهنگ کاظمی گفت: پس از اعتراف متهم، پرونده برای ادامه مراحل فانونی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به مکان های متفرقه برای درست نمودن اپل آیدی و ایمیل مراجعه نکنید. قبل از خرید این مدل گوشی شخصا برای فعال کردن اپل آی دی آن از طریق سایت اقدام کنید و درصورت عدم آشنایی با ساخت آن به مراکز معتبر و نمایندگی های مجاز مراجعه و با آنان مشورت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟