آزاد سازی اراضی کشاورزی و باغات چهارباغ

به گزارش رکنا: ایرج الماسی، مدیرجهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: وفق اجرای تبصره 2 ماده10 قانون حفظ کابری اراضی، حسب دستور ریاست حوزه قضایی بخش چهارباغ ، فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ فرماندهی انتظامی بخش چهارباغ ،پلیس پیشگیری یگان امداد ،دستگاه های خدمات رسان و با همکاری شهرداری و بخشداری چهارباغ سازه های غیر مجاز را در روستای قوهه و ملک آباد که به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی ساخته شده بود تخریب شد .

او افزود: اراضی کشاورزی برای ساخت ویلا نیست و با اخذ حکم قضایی تمامی ویلاهای ساخته شده در باغات تخریب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: در اجرای عملیات روز گذشته در بخش چهار باغ ۴۹ مورد دیوارکشی به طول ۴۸۵۵ متر،بنای ۱۰ مورد فونداسیون و و اسکلت در حال ساخت به مساحت ۱۱۶۰ متر مربع ، ۴ استخر تفریحی به مساحت ۲۷۰ متر مربع ، ۸ مورد محوطه سازی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع، و ۲ مورد کارگاه بلوک سازی غیرمجاز به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع روز گذشته تخریب شد .

او گفت: ما فقط به تخریب اکتفا نمی کنیم و با مالکین که مبادرت به تغییر کاربری اراضی کردند بر خورد و آنها را به محاکم قضایی معرفی تا زمین خود را به حالت اولیه خود بصورت باغ و اراضی کشاورزی بر گردانند

الماسی افزود :در مجموع به مساحت ۱۰۷۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی از لوث ساخت و ساز غیر مجاز آزاد شد.

صداق زارعی نژاد، بخشدار چهار باغ خطاب به خریداران اراضی که اغلب ساکن کلانشهرهای تهران و کرج هستند گفت: قبل از خرید ملک برای ساخت ویلا یا باغ ویلا از بخشداریها ، جهاد کشاورزی ، دهیاری ها استعلام بگیرند چرا که اغلب خدمات ارائه شده در اینگونه اراضی یا غیر مجاز است یا برای امورات کشاورزی است و اصلا "کاربری مسکونی ندارد.

زارعی نژاد افزود: اکثر بنا‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته شدند، توسط افراد غیربومی ساخته شده اند و در بنگاه‌های معاملات املاک به مشتریانی که از تهران می‌آیند می‌فروشند که این اقدام پرمنفعتی محسوب می‌شود.

او گفت: شهرداری، دهیاری، شوراهای اسلامی به هیچ عنوان حق گرفتن وجوهی مبنی بر تغییر کاربری اراضی از مراجعه کنندگان را ندارند و این اقدام جرم است و پیگرد قانونی دارد.

زارعی نژاد افزود :آسیب جدی به اراضی و باغات وارد شده و از مردم می خواهیم به محض مشاهده با پلیس یگان امداد جهاد کشاورزی یا به دهیاری ها اطلاع دهند تا مانع پیشرفت این معضلات باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 513200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟