20 زن و مرد مشهدی با اسلحه، چماق و قمه همدیگر را لت و پار کردند + عکس

به گزارش رکنا، هجدهم دی ماه گذشته، حادثه خونباری در مشهد رخ داد که ریشه در اختلافات و درگیری خانوادگی بین یک زوج میان سال داشت. این اختلافات خانوادگی که بر سر مهریه و برای گرفتن طلاق بین دو خانواده شدت گرفته بود به نزاعی دسته جمعی و مسلحانه کشیده شد که موجی از ترس و وحشت را در روستای «کنارگوشه» (محل نزاع مسلحانه) به راه انداخت.

در پی وقوع این حادثه تاسف بار که حدود ۲۰ زن و مرد با انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و همچنین چوب و چماق و شمشیر و قمه به جان یکدیگر افتادند هفت نفر خون آلود نقش بر زمین شدند و چند خودرو نیز تخریب شد به طوری که ماموران کلانتری هلالی مشهد با شلیک تیر‌های هوایی موفق شدند به این نزاع وحشتناک پایان دهند.

گزارش ها حاکی از این است که در همین حال و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، قاضی محمدرضا دشتبان (بازپرس شعبه ۴۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) رسیدگی به این پرونده را به عهده گرفت و ساعتی بعد با صدور دستورات ویژه قضایی، چهار نفر از عوامل دخیل در نزاع مسلحانه در حالی دستگیر شدند که مجروحان نیز در مراکز درمانی مشهد تحت درمان قرار داشتند، اما تلاش کادر درمانی برای نجات مرد میان سال که با شلیک گلوله از سلاح کلاشینکف به شدت مجروح شده بود، به نتیجه نرسید و این مرد که «م» نام داشت صبح چهارم بهمن در مرکز درمانی جان سپرد.

بنابراین گزارش، با اعلام مرگ یکی از مجروحان، پرونده نزاع مسلحانه رنگ جنایی گرفت و رسیدگی ویژه به آن در شعبه ۴۰۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد توسط قاضی دشتبان ادامه یافت.

تا این که حدود یک ماه قبل، متهمان اصلی این پرونده جنایی در بازسازی صحنه قتل، موضوعات جدیدی مطرح کردند. به همین دلیل ماجرای این نزاع مرگبار همچنان روی میز قاضی شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره بین قضایی قرار گرفت.

با وجود این هنوز ماجرای پرونده مذکور در حال رسیدگی بود که شلیک های تگزاسی در یکی از معابر شهری مشهد دوباره پای افراد مرتبط با پرونده نزاع مسلحانه را به میان کشید ماجرا از آن جا آغاز شد که شانزدهم مهر، شلیک های رگباری گلوله از سوی سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو405، وحشتی را در بین رانندگان عبوری در بولوار میرزا کوچک خان مشهد به راه انداخت. این گلوله ها خودروی پژو 206 را آبکش کرد و یکی از افراد مرتبط در پرونده نزاع مسلحانه روستای «کنارگوشه» بر اثر اصابت گلوله مجروح شد. این درحالی بود که به خودروی 206 یک راننده زن نیز خساراتی وارد آمد.بنابراین گزارش، مصدوم این حادثه وحشتناک که «الف- ن» نام دارد به مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت.

از سوی دیگر نیز ماجرای این تیراندازی با توجه به اهمیت و حساسیت آن و با دستور قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به شعبه 409 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد ارسال شد تا پرونده مذکور با توجه به اشراف کامل قاضی محمدرضا دشتبان به سوابق عاملان تیراندازی ، مورد بررسی های دقیق قضایی قرار گیرد.

در همین حال جوان 35 ساله مصدوم با اعلام شکایت از افراد دیگر مرتبط با پرونده نزاع قبلی و در تشریح حادثه گفت: ابتدای امسال فروشگاه لوازم یدکی ام مورد دستبرد سارقان قرار گرفت و حدود یک میلیارد تومان از اموالم به سرقت رفت. بعد از این که اموال سرقتی از مالخر کشف شد، امروز در حال عزیمت به پلیس آگاهی بودم که ناگهان در تقاطع بولوار میرزاکوچک خان هدف تیراندازی افراد مظنون به سرقت قرار گرفتم که از ناحیه پا و با شلیک گلوله مصدوم شدم. عاملان تیراندازی را به خوبی می شناسم و از چهار نفر آن ها شاکی هستم!

این گزارش حاکی است، زن 27 ساله ای نیز که به اتهام ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی از متهمان این پرونده شکایت کرده است به مقام قضایی گفت: به همراه مادرم سوار خودرو پژو 206 بودم که ناگهان در تقاطع شهید رستمی و میرزا کوچک خان ، سرنشینان یک دستگاه پژو 405 به سوی سرنشینان خودروی 206 دیگری که در حال عبور بود، شلیک کردند که با انحراف خودرو 206، خسارت زیادی نیز به خودروی من وارد شد.

این زن جوان افزود: فکر کنم سرنشینان 405 با سلاح کمرشکن که پوکه آن زرد رنگ بود شلیک کردند!

در پی بررسی ها و تحقیقات مقدماتی بلافاصله نیروهای اطلاعات و کلانتری میرزا کوچک خان به فرماندهی سرهنگ محسن باقی زاده حکاک و با صدور دستورات ویژه قضایی وارد عمل شدند و دو نفر از متهمان مورد ادعای شاکی در منطقه گلشهر و پنجتن مشهد را دستگیر کردند اما دو متهم دیگر در روستای «کنار گوشه» حضور نداشتند که رصدهای اطلاعاتی برای دستگیری آنان ادامه یافت.

در عین حال دو متهم دستگیر شده، اظهارات شاکی پرونده را انکار کردند و مدعی شدند که در تیراندازی مذکور نقشی نداشته اند. بررسی های بیشتر درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟