عکس / این مادر و بچه را دیده اید؟ / بازپرس مشهد از مردم کمک خواست

به گزارش رکنا، ماجرای این پرونده غبارآلود، از تابستان گذشته زمانی رنگ وحشت گرفت که یکی از بستگان زن 38 ساله ای به نام کبری با تسلیم شکوائیه ای به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی از ماجرای گم شدن مرموز این زن و پسر 2.5 ساله اش پرده برداشت. او به کارآگاهان دایره فقدانی های پلیس آگاهی گفت: کبری و فرزندش از روستای مارشک به مشهد آمدند و به خانه هوویش رفتند اما دیگر خبری از آن ها نشد! این در حالی است که هووی کبری ادعا می کند هیچ اطلاعی از او ندارد! با وجود این دست نوشته ای از سوی کبری به دستمان رسید که در آن نوشته شده است: من زنده ام!

شاکی این پرونده ادامه داد: حتی یک بار زنی از تلفن عمومی با من تماس گرفت و خود را کبری معرفی کرد ولی من صدای او را به خوبی می شناختم به همین خاطر وقتی گفتم تو کبری نیستی و فلانی هستی! بلافاصله تلفن را قطع کرد و دیگر تماسی برقرار نشد!

 در پی اعلام این گزارش و با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه زبده ای از کارآگاهان دایره فقدانی ها به سرپرستی سرهنگ علی سرایانی مامور رسیدگی به این پرونده غبارآلود شدند. تجزیه و تحلیل های کارشناسی از وقوع یک ماجرای تلخ حکایت می کرد به همین خاطر این پرونده با دستور سرهنگ شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به شعبه ویژه جرایم جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و اوراق آن توسط قاضی علی اکبر احمدی نژاد زیر ذره بین تجربیات قضایی قرار گرفت. کنکاش های قاضی ویژه قتل عمد در لابه لای اوراق این پرونده مسیر تحقیقات را تغییر داد و این گونه بود که کارآگاهان با صدور دستورات محرمانه قضایی وارد رصدهای اطلاعاتی غیرمحسوس شدند. بررسی های تخصصی با استفاده از امکانات و تجهیزات پلیسی بیانگر آن بود که «کبری-ع» به همراه فرزندش «محمدطاها-م» در تاریخ 98.3.12 از روستای مارشک با مینی بوس به مشهد آمده و به منزل هوویش رفته است. این موضوع را در حالی برخی از اهالی روستا تایید کردند که راننده تاکسی تلفنی نیز مهر تاکید بر این ماجرا زد.

مرد راننده که با عملیات های اطلاعاتی کارآگاهان و با راهنمایی های قاضی احمدی نژاد، شناسایی شده بود، طی اظهاراتی گفت: در تاریخ 98.3.12 من کبری و هوویش را به همراه پسر 2.5 ساله کبری سوار کردم و آن ها را برای افتتاح حساب به یکی از بانک های مشهد بردم و سپس حدود ساعت 13 دوباره هر سه نفر را در منطقه کاظم آباد به منزل «ز» (هووی کبری) رساندم که هر سه نفر داخل خانه رفتند!

ماجرای این پرونده فقدانی در حالی هر لحظه غبارآلودتر می شد که هووی کبری به همراه چند مظنون دیگر بازداشت شدند و تحقیقات از آنان ادامه یافت. هووی کبری که از حدود 45 روز قبل در بازداشت به سر می برد درباره این ماجرا به طرح یک سناریوی بی رنگ پرداخت و گفت: از حدود یک سال قبل همسرم فوت کرد من در مشهد زندگی می کنم و هوویم در روستا ساکن است اما من از تاریخ 98.3.8 (چهار روز قبل از حضور کبری در مشهد) او را ندیده ام آخرین بار در همان تاریخ سوار مینی بوس شد و به روستای مارشک رفت که دیگر هیچ اطلاعی از او ندارم و از افتتاح حساب بانکی او نیز خبر ندارم!

در پی کتمان این ماجرا، تحقیقات گسترده دیگری با اظهارات شهود آغاز و مشخص شد که هووی کبری روز افتتاح حساب بانکی همراه او بوده است به طوری که کارکنان بانک، افتتاح حساب با حضور افراد مذکور را تایید کردند اما باز هم این متهم حقیقت موضوع را در حالی انکار می کند که ادعا دارد «هوویش زنده است!» با این حال قاضی ویژه قتل عمد مشهد با دستور درج چهره مادر و کودک گم شده در روزنامه خراسان و برای تکمیل تحقیقات از شهروندان در نقاط مختلف کشور خواست چنان چه اطلاعی از سرنوشت غبارآلود این مادر و کودک دارند مراتب را با تلفن های 21825242 21825267،09154160589 یا پلیس 110 اطلاع دهند.

قاضی احمدی نژاد همچنین تاکید کرد هرگونه اطلاعات شهروندان درباره کبری علمی 38 ساله و محمدطاها مستمند 2.5 ساله در پرونده به صورت محرمانه باقی می ماند و حتی هویت افراد مطلع نیز به هیچ وجه فاش نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 512014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟