شکار 6 تبهکار مشهدی در کشتارگاه خودروها ! + عکس

به گزارش رکنا، رئیس پلیس مشهد روز گذشته در حاشیه کشف حدود دو بار وانت قطعات یدکی اوراقی از اعضای این باند گفت: در راستای آغاز مرحله جدیدی از مبارزه با سرقت و جرایم خاص در مشهد، گروه های تخصصی کلانتری ها و گشت های انتظامی با تاکید و تدابیر سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) تقویت شدند و به طور شبانه روزی فعالیت های گسترده ای را برای مبارزه با جرم ادامه دادند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: در همین زمینه فعالیت های اطلاعاتی نیز برای کشف جرم در مشهد وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای اطلاعاتی کلانتری ها همه امکانات موجود را برای رصدهای اطلاعاتی افزایش دادند تا این که چند روز قبل نیروهای دایره اطلاعات منطقه ثامن مشهد از طریق منابع مردمی به سرنخ هایی دست یافتند که بررسی آن ها نشان می داد فردی به نام «مجید» در بولوار رسالت در زمینه خرید و فروش خودرو و دوچرخه های سرقتی فعالیت می کند.

مقام ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد: در پی دریافت این اطلاعات، بلافاصله گروه تخصصی از نیروهای زبده با هدایت سرهنگ کرمانی (فرمانده منطقه ثامن(ع)) به تکمیل اطلاعات دریافتی پرداختند و پس از چند روز تحقیقات غیرمحسوس و شناسایی مخفیگاه «مجید»، این اطلاعات را روی میز کارشناسی و عملیاتی قرار دادند. از سوی دیگر مقرر شد گروه مشترکی از نیروهای تجسس کلانتری امام رضا(ع) نیز همزمان وارد عملیات شوند تا همه ابعاد این پرونده در عملیات مشترک زیر ذره بین پلیس قرار گیرد.

سرهنگ صارمی با اشاره به هماهنگی و صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی با تجربه این پرونده خاطرنشان کرد: دستورات خاص قضایی، موجب شد گروه مشترک عملیاتی پلیس، در اقدامی ضربتی، مخفیگاه «مجید» را به محاصره درآورند و آن را مورد بازرسی قرار دهند. فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در حالی که «مجید» در مخفیگاه حضور نداشت، یکی از عوامل مرتبط با این باند دستگیر و دو دستگاه دوچرخه سرقتی، به همراه فاکتورهای فروش دوچرخه، کارت های شناسایی افراد مختلف و هشت دستگاه تلفن همراه مربوط به مال باختگان کشف و ضبط شد.

وی گفت: ادامه تحقیقات نشان داد که «مجید» با یکی دیگر از اعضای باند سرقت به نام «حسن» در روستای «درآبد» ارتباط دارد که خودروهای سرقتی را به او می فروشد بنابراین گروه عملیاتی با کسب مجوزهای قضایی، این لانه بزرگ محل اوراق خودرو را در حالی مورد بازرسی قرار داد که تعداد زیادی قطعات اوراق شده پراید و دو دستگاه پراید در نوبت اوراق نیز کشف شد. فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری «حسن» (یکی دیگر از اعضای باند معروف به سلاخ های خودرو) در محل مذکور افزود: «مجید» (متهم فراری) نیز در یک قرار صوری توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد و متهمان به مقر انتظامی انتقال یافتند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی همچنین با اشاره به تصاویر ترافیکی ضبط شده هنگام سرقت یکی از خودروها از مقابل بیمارستان فارابی مشهد اضافه کرد: در ادامه این عملیات و در حالی که دو بار وانت از قطعات یدکی اوراقی پراید به کلانتری امام رضا(ع) منتقل شده بود، در نتیجه بررسی های تخصصی فرد دیگری به نام «رضا» شناسایی شد که متهمان مدعی بودند خودروهای سرقتی را از این فرد خریداری می کنند. رئیس پلیس مشهد ادامه داد: «مجید» یکی از متهمان در این پرونده مدعی شد دو دستگاه پراید سرقتی را از فردی که تصویر او هنگام سرقت ضبط شده (رضا) خریداری کرده و برای خودرو مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان پول نقد داده است.

این مقام انتظامی از دستگیری رضا و یکی دیگر از اعضای باند سلاخ های خودرو در منطقه سیدی مشهد نیز خبر داد و گفت: نیروهای مشترک کلانتری امام رضا(ع) و منطقه ثامن، در یک عملیات هماهنگ به تعقیب و ردزنی «رضا» پرداختند و او را درون یک دستگاه پژو 405 زرشکی رنگ در حالی دستگیر کردند که عضو دیگر باند هم مشغول مصرف مواد مخدر در صندوق عقب خودرو بود!

سرهنگ صارمی همچنین با اشاره به کشف تعدادی قطعات اوراقی خودرو و قطعات صنعتی در بازرسی از پژو 405 تصریح کرد: با دستگیری دو متهم دیگر، این پرونده سرقت وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی در بازرسی از منزل «رضا» نیز که با دستورات ویژه قضایی صورت گرفت، تعداد زیادی قطعات و لوازم داخلی خودرو کشف کردند. وی خاطرنشان کرد: بررسی های تخصصی پلیس بنا به اعترافات متهمان بیانگر آن بود که اعضای این باند قصد داشتند تعدادی از قطعات اوراقی را به یکی از شهرهای مرزی انتقال دهند.

رئیس پلیس مشهد افزود: همچنین تحقیقات نشان می دهد که «مجید» در زمینه «سند نمره» خودروهای سرقتی با خرید خودروهای تصادفی نیز نقش دارد که بررسی های بیشتر در این باره آغاز شده است.سرهنگ عباس صارمی ساداتی در پایان ضمن قدردانی از کلیه عوامل انتظامی و مقام قضایی در متلاشی کردن باند معروف به سلاخ های خودرو تصریح کرد: اگرچه پلیس همه توان خود را برای کشف جرم و مبارزه با سرقت به کار می گیرد اما رعایت نکات ایمنی و امنیتی توسط رانندگان و شهروندان نیز نقش مهمی در پیشگیری از جرم دارد و امیدواریم شهروندان بیشتر از گذشته به توصیه های ایمنی توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 510620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟