به گزارش رکنا، سید نجیم حسینی اظهار کرد: مامورین پلیس آگاهی شهرستان بیجار در حین بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مظنون و پس از اخذ اجازه از مقام قضایی و رعایت موازین قانونی و شرعی آنرا مورد بازرسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه راننده خودرو مذکور ابتدا با استفاده از بارنامه صوری و پلمب‌های دست ساز قصد فریب مامورین را داشت، بیان کرد: پس از بررسی‌های بعمل آمده محرز شد 32 هزار لیتر نفتگاز غیرقانونی حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بیجار، قاضی صالح بر رسیدگی پرونده با عنایت به اظهارات غیر موجه متهم، عدم ارائه اسناد معتبر قانونی دال بر ضوابط تعیینی دولت در حمل فرآورده‌های نفتی، استفاده از بارنامه صوری و استفاده از پلمب‌های غیر مجاز و غیره اتهام انتسابی محرز و متهم پرونده را علاوه بر ضبط کالاها به پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 369 میلیون و 88 هزار ریال محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: میزان محکومیت متهم یاد شده معادل دو برابر ارزش کالاهای مکشوفه بوده که این مبلغ در حق صندوق دولت تعیین شده است.

حسینی عنوان کرد: متهم پرونده با اسقاط حق تجدیدنظرخواهی خواهان اعمال تخفیف در مجازات شد لذا حکم صادره از شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بیجار قطعی و لازم‌الااجراء است.

وی همچنین از جریمه شدن قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در سقز خبر داد و اعلام کرد: مامورین نیروی انتظامی شهرستان سقز موفق شدند از یکدستگاه پراید سفید رنگ پس از تفتیش و بازرسی هشت قلم لوازم جانبی گوشی خارجی را کشف نمایند که پس از استعلام از اداره گمرک ارزش آنها به مبلغ 432 میلیون و 254 هزار و 14 رسال ارزیابی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟