حکم حبس طنزنویس روزنامه شرق تکذیب شد

به گزارش رکنا ، در شرایطی که برخی افراد از اجرای حکم یک سال حبس پوریا عالمی طنز نویس روزنامه شرق خبر داده بود اما این حکم هنور به دادسرای اجرای احکام نرفته است.

۲۰ مهر ماه خبری مبنی بر صدور حکم یک سال حبس برای پوریا عالمی طنز نویس روزنامه شرق منتشر شد.

پوریا عالمی با نوشتن ستونی در روزنامه شرق اعلام کرده بود که یک سال حکم حبس او در دادگاه تائید شد و باید خود را به زندان معرفی کند.

وی در این ستون نوشت: «به‌هرحال اتفاق افتاد. بعد از آن بازداشت سال ۹۱ حالا نوبت حبس است!»

کاوه رضوانی‌راد وکیل مدافع عالمی نیز در تایید این خبر در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: دادستانی اعلام جرم کرده و اصلا شاکی خصوصی نداشتند. حالا ما تقاضای اعاده دادرسی کردیم و انشالله دیوان عالی کمکی خواهد کرد که این مشکل حل شود.

او درباره‌ی زمان اجرا شدن حکم برای عالمی گفت: حکم به اجرای احکام رفته و باید منتظر ماند که اجرای احکام چه زمانی تماس می‌گیرد که این حکم به حالت اجرا دربیاید و یا اینکه چه زمانی پوریا عالمی خودش را به زندان معرفی می‌کند.

صدور حکم یک سال حبس برای پوریا عالمی به پرونده‌ای باز می‌گردد که در سال ۹۱ تشکیل شده است.

شعبه بدوی دادگاه انقلاب برای عالمی حکم ۵ سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور را صادر کرده بود که با اعتراض وی، این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر به یکسال حبس تعزیری تبدیل شد.

اما بر خلاف ادعای پوریا عالمی و وکیل مدافعش این حکم برای اجرا به دادسرا اجرای احکام نرفته است.

مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق با انتشار توئیتی نوشت: " یاداشت دیروز پوریا با تیتر ستون آخر، علت ننوشتن ستون روزانه را توضیح می‌داد که بعضا تصور کردند او به حبس رفته است.

گرچه حکم تجدید نظر ابلاغ شده است، اما خوشبختانه به اجرای احکام نرفته، در نتیجه پوریا بیرون است.

امروز با او به دادسرا رفتم و امیدوار به مساعدت و بررسی مجدد و حل مساله هستم. "برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟