دستگیری ۴ شکارچی متخلف در مهاباد

به گزارش رکنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: چهار شکارچی متخلف که به صورت غیرمجاز در ارتفاعات این شهرستان به شکار پرندگان اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.

فاروق سخنور روز یکشنبه اظهار داشت: این شکارچیان متخلف در منطقه کوهستانی «بنگوین» این شهرستان اقدام به شکار پرندگان می‌کردند که با دریافت گزارش‌های مردمی و همکاری پاسگاه انتظامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از متخلفان لاشه هشت قطعه کبک، چهار قبضه اسلحه شکاری و سه رشته تور دام مخصوص زنده‌گیری کبک نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع داده شده، اضافه کرد: این افراد، اولین شکارچیانی هستند که با شروع فصل پاییز در این شهرستان دستگیر می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ نفر که به شکار غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان اقدام می‌کردند، با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده‌اند.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند؛ مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟