دستگیری شکارچیان قوچ وحشی در چنگال قانون / در سمنان رخ داد

به گزارش رکنا، جواد شاه حسینی شامگاه سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در منطقه شکارممنوع خنار، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان عازم منطقه شکار ممنوع خنار شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان به جست و جو و کنترل مسیرهای خروجی منطقه پرداخته و بعد از ساعت ها کمین، در آستانه تاریک شدن هوا یک وانت نیسان که در حال پایین آمدن از ارتفاعات بود را مشاهده و مسیر خودرو را مسدود و آن را متوقف کردند.

شاه حسینی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه یک قوچ وحشی کشف و ضبط شد و ۲ متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: براساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده که متهمان باید این جریمه را به حساب دولت واریز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان تصریح کرد: متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی محکوم خواهند شد.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟