به گزارش رکنا،  رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری 2 سارق زورگیر در محدوده غرب تهران گفت: این متهمان پس از سرقت پول های یک تبعه خارجی، اقدام به خرید موتورسیکلت گرانقیمت با پول  های دزدی کردند.

سرهنگ کارآگاه "محسن معظمی گودرزی"،  به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در آخرین روزهای سال گذشته 2 سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در میدان صادقیه تهران، یک تبعه افغانی را پس از سوار کردن به خودروی خود مورد زورگیری قرار داده و از وی یک دستگاه گوشی تلفن همراه، 2هزار دلار،10هزار افغانی و کارت عابربانک حاوی 74 میلیون تومان را به سرقت می برند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهمان پس از سرقت از این تبعه افغانی او را در یکی از خیابان های همان محدوده رها کرده و از محل متواری می شوند.

وی افزود: مالباخته پس از تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از ماموران پلیس کمک می طلبد که با هماهنگی های انجام شده ماموران گشت انتظامی کلانتری شهرزیبا، به محل اعزام و پس از بررسی های اولیه پرونده را به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع می دهند.

سرهنگ گودرزی، تصریح کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، تیمی از کاراگاهان این پایگاه بررسی های خود را آغاز کرد و با توجه به مشخصات ارایه شده از سوی مالباخته موفق شدند چهره فرضی متهمان را به دست آورند و از آنجا که سارقان برای نقد کردن وجوه مسروقه باید به بانک و صرافی مراجعه می کردند، اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری آنها انجام شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: تحقیقات ادامه داشت تا این که در تیرماه امسال مشخص شد متهمان با کارت عابر بانک مسروقه، 2 دستگاه موتورسیکلت گرانقیمت خریداری کرده اند که همین مسئله پلیس را به آنها نزدیک کرد و به شناسایی این متهمان انجامید.

وی اظهار داشت: با بررسی فیلم دوربین های مداربسته فروشگاه موتورسیکلت، چهره متهمان به دست آمد و مشخص شد که در حال حاضر هر 2 تن در زندان به سر می برند.

سرهنگ گودرزی، بیان داشت: در ادامه با هماهنگی های به عمل آمده از سوی بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران، هر 2 متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از شاکی و خرید موتورسیکلت با وجوه مسروقه اعتراف کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، همچنین افزود: در جریان بررسی و تحقیقات انجام شده هشت مالباخته دیگر که به همین شیوه مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند نیز شناسایی شده و پس از حضور در پلیس آگاهی، سارقان را شناسایی کرده و از آنها شکایت کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تحقیقات پیرامون سرقت های دیگر این متهمان همچنان در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟