به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ عبدالله حسنی روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا سمنان مبنی بر کلاهبرداری در بستر فضای مجازی، با ثبت اظهارات شاکی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی با ثبت اطلاعیه‌ای در سایت نیازمندی‌های دیوار اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پلیس فتا با بررسی دلایل ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقام ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

حسنی بیان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات توسط کارشناسان این پلیس به صراحت به جرم خود اقرار کرد و در ادامه تحقیقات مشخص شد این مجرم سایبری به واسطه این ترفند در سایر استان‌ها نیز اقدام به کلاهبرداری کرده که تحقیقات تکمیلی پلیس فتا استان سمنان برای کشف کامل این پرونده همچنان ادامه دارد.

او از افزایش پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی خبر داد و افزود: شهروندان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده سایت‌های تبلیغاتی را نخورند و قبل از هرگونه اقدامی نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی خشیار باشند.

فرمانده انتظامی استان سمنان، دریافت بیعانه و تحویل ندادن کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت های درج آگهی عنوان و خاطرنشان کر: شهروندان به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند و به فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه های اجتماعی فعالیت دارند اعتماد نکنند.

پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از تارنمای پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با پلیس در میان بگذارند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات با هر فردی که اقدام به سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه نماید برخورد قانونی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟