به گزارش رکنا، سرهنگ علی جمالی گفت: به تازگی با بررسی پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مشاهده می شود پرونده های متعددی در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش پرندگان زینتی در فضای مجازی وجود دارد.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با انتشار آگهی‌های جعلی با عنوان فروش پرندگان زینتی و کم‌یاب با قیمت پایین، خریداران را مجاب می‌کنند که مبالغی را به حساب آنان واریز کنند.

وی ادامه داد: پس از واریز وجه از سوی خریداران مشاهده می‌شود نه تنها هیچگونه پرنده‌ای تحویل خریدار داده نمی‌شود بلکه شخص منتشر کننده آگهی دیگر پاسخگو نیست و از این طریق دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

رئیس پلیس فتا ایلام با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب آگهی‌ها و تبلیغات جعلی با موضوعات مختلف در فضای مجازی منتشر می‌کنند، گفت: شهروندانی که قصد هرگونه خرید اینترنتی را دارند قبل از پرداخت هر مبلغی ابتدا از اصالت و صحت کالا، فروشنده و فروشگاه مطمئن شوند.

سرهنگ جمالی در پایان از هموطنان عزیز خواست که به هشدارهای پلیس فتا توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی ، جهت رسیدگی اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟