شکایت نمایندگان از دولت / تکلیف ۱۴ میلیارد دلار کالاهای اساسی روشن شود

در ادامه جلسه علنی امروز- شنبه - مجلس شورای اسلامی ، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان بررسی ماده ۲ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از افرادی که از رئیس‌جمهور انتقاد می‌کنند یا دهانشان بسته شده و یا بازداشت می‌شوند. برخی اوقات برخی افراد از وزارتخانه‌ای انتقاد می‌کنند که با شکایت آنها مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به بازداشت یکی از افرادی که اخیرا با شکایت وزارت اطلاعات مواجه شده است، تصریح کرد: وزارت اطلاعات اخیرا از یکی از منتقدین شکایت کرده و وی بازداشت شده است که این رویه‌ای غلط است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری ۲۵ تیرماه قول داد که ظرف یک ماه تعیین تکلیف ۶۴۰۰ قبول‌شده آزمون کادر اداری قوه قضائیه را به منظور استخدام در این قوه مشخص کند ولی این مهلت پایان پذیرفته و وی کاری نکرده است.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: دولت قرار بوده است در مورد ۱۴ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی به مجلس گزارش دهد که این موضوع محقق نشده است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در مورد پیشنهاد استفاده از روش‌های الکترونیکی برای توزیع کالاهای اساسی هم مجلس اقدام کرده بود که هیچ اتفاقی از سوی دولت رخ نداده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هم که هیچ قانونی در این باره وجود ندارد از دولت به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردیم که این کمیسیون به این موضوع هم رسیدگی نکرده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه طرح شفاف‌سازی آرا را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آیین‌نامه داخلی دادیم،‌ ولی تاکنون تعیین تکلیف نشده است،گفت: علی‌رغم اینکه بیش از یک سال از این پیشنهاد می‌گذرد اما هیچ گزارشی از سوی این کمیسیون منتشر نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟