پرونده‌‌ای که پس از 25 سال توسط سپاه فتح پی‌گیری می‌شود

به گزارش رکنا، مقام معظم رهبری در 17 خرداد سال 1373 سفری تاریخی به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند و در این سفر در جمع علما و طلاب و نخبگان استان و مسؤولان و همچنین اقشار مختلف مردمی فرمایشاتی داشتند که هر جمله از بیانات معظم‌له راهبردی برای توسعه استان است.

رهبر فرزانه انقلاب در آن سفر از سیاسی‌کاری در استان گلایه داشتند و از همه خواستند تا اختلافات را کنار گذاشته و به توسعه استان کمک کنند.

 بعد از گذشت بیش از 25 سال از سفر پربرکت رهبری معظم انقلاب به استان؛ هم در مقام عمل به فرمایشات رهبری و هم استفاده از جملات ایشان در اماکن مختلف مثل مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و... اقدام آن چنانی انجام ندادیم که در حوزه تهیه و تدوین فرمایشات رهبری در قالب پوستر و کتاب و بروشور و تراکت هیچ اقدامی انجام نشده است.

اما با حضور فرمانده جدید سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد توسط سردار حمید خرمدل عزم جدی جهت نشر و استفاده از فرمایشات وجود دارد و بنا به گفته فرمانده سپاه فتح قرار است با ارسال نامه‌ای برای استاندار بعد از 25 سال مووضع واکاوی و مورد بررسی قرار گیرد.

سردار خرمدل بر همین اساس در جمع خبرنگاران از رونمایی چنین اقدامی با ارسال نامه به استاندار خبر داد و گفت: برنامه‌ای برای این کار تدارک دیده شده تا مسؤولان و مردم بدانند بعد از گذشت این همه سال در چه بخش‌هایی به این فرمایشات عمل شده و در کدام حوزه‌ها اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: فرمایشات رهبری معظم را در زمینه‌های مختلف احصا خواهیم کرد و شاخص‌هایی که مد نظر معظم‌له بوده را بیش از پیش سرلوحه کارهای خود قرار خواهیم داد.

شمه‌ای از فرمایشات رهبری معظم انقلاب در سفر سال 73 به استان

«محرومیت‌ این‌ استان‌ نتیجه‌ حکومت‌ ۵۰ ساله‌ خاندان‌ خائن‌ پهلوی‌ است‌ و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ طی‌ مدت‌ کوتاهی‌ بودجه‌ای‌ معادل‌ چهل‌ برابر آنچه‌ را که‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ در چند سال‌ آخر حکومت‌ خود هزینه‌ کرده‌ بود برای‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر احمد اختصاص‌ داد»

«اسلام‌ از مردی‌ که‌ به‌ زن‌ و یا دختر خود ظلم‌ کند متنفر و بیزار است‌ و پیامبر خدا چنین‌ مردی‌ را که‌ با تکیه‌ بر قدرت‌ جسمانی‌ خود به‌ زن‌ ظلم‌ کند زشت‌ می‌شمرد. همچنین‌ باید به‌ این‌ عادت‌ زشت‌ و غیر اسلامی‌ که‌ در بعضی‌ از نقاط استان‌ ازدواج‌های‌ تحمیلی‌ بدون‌ اجازه‌ دختران‌ علی‌رغم‌ میل‌ آنان‌ صورت‌ می‌گیرد پایان‌ داده‌ شود»

«دولت‌ اسلامی‌ برای‌ آباد کردن‌ این‌ استان‌ تلاش‌ زیادی‌ کرده‌ است‌ اما با کمال‌ تأسف‌ باید گفت‌ که‌ این‌ استان‌ هنوز در محرومیت‌ بسیار شدیدی‌ بسر می‌برد»

«اینجانب‌ از همه‌ دست‌اندرکاران‌ می‌خواهم‌ با تلاش‌های مضاعف، برنامه‌های‌ استان‌ را به‌ بهترین‌ وجه‌ اجرا کنند و مردم‌ نیز در این‌ زمینه‌ باید مسئولان‌ کشور را با احیای‌ روحیه‌ کار و تلاش‌، یاری‌ دهند تا در سایه‌ چند سال‌ کار مستمر و توأم‌ با جدیت‌ مشکلات‌ این‌ استان‌ ریشه‌ کن‌ شود»

«خداوند از اختلافات‌ قبیله‌ای‌ در این‌ استان‌ راضی‌ نیست‌ و اینجانب‌ نیز که‌ برادر شما هستم‌ به‌ این‌ مسئله‌ راضی‌ نیستم‌ و اینگونه‌ عادات‌ ناپسند باید کنار گذاشته‌ شود»

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟