به گزارش رکنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: این شکارچی متخلف شامگاه جمعه /۲۵ مرداد ماه/ حین شکار در روستای چمرود شهرستان سلطانیه، در دام محیط‌بانان گرفتار شد.

محمدهادی کاظمی روز شنبه افزود: پنج تیر فشنگ ساچمه نیز از این شکارچی غیرمجاز که در فصل ممنوعه و به قصد شکار حیات وحش وارد این روستا شده بود کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: شکارچی متخلف دستگیر شده که بومی منطقه است قصد داشت با سلاح غیرمجاز به شکار حیات وحش اقدام کند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر در رسیدن به هدف خود ناکام ماند.

کاظمی افزود: برای این فرد خاطی پرونده تخلف تشکیل و به منظور رسیدگی و اعمال قانون به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلطانیه، معرفی شد.

وی از شکارچیان خاطی خواست از شکار غیرمجاز حیات وحش در همه ایام به ویژه در فصل ممنوعه به جد اجتناب کنند و یقین بدانند که محیط بانان بطور شبانه روز مناطق تحت مدیریت و همچنین اراضی آزاد را رصد و پایش می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: محیط‌بانان در صورت مشاهده شکارچیان و صیادان خاطی بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهند کرد و از عموم مردم نیز انتظار می رود از مناطق خود حفاظت کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف بلافاصله موضوع را به محیط بانان یا ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان ها اطلاع دهند چراکه طبیعت و حیات وحش متعلق به همه مردم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟