محمد حمزه‌نژاد از اجرای سه عملیات جداگانه مقابله با حفاری غیر‌مجاز در سوادکوه خبر داد و گفت: سه عملیات جداگانه مقابله با حفاری غیر‌مجاز هفته اخیر در شهرستان سوادکوه اجرا شد که 6 نفر با 6 دستگاه فلزیاب غیر‌مجاز بازداشت شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه از زیر‌نظر قرار گرفتن فرد مشکوک غیر‌بومی ساکن در بخش زیراب خبر داد و خاطرنشان کرد: چهار نفر با چهار دستگاه فلزیاب و اشیای تاریخی و مردم شناسی با همکاری انتظامی شهرستان بازداشت و دستگاه آنان ضبط شدند.

حمزه‌نژاد از اجرای عملیات دوم با همکاری انتظامی و محیط زیست در ایست و بازرسی محیط زیست سوادکوه خبر داد و اظهار کرد: از یک خودرو یک دستگاه و از فرد دیگر هم یک دستگاه در دو ساعت متفاوت در بخش مرکزی سوادکوه کشف و تحویل مراجع انتظامی و سپس قضایی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات کشف اموال تاریخی و فلزیاب بود، افزود: با توجه به قانون ضرورت اخذ مجوز ساخت، خرید، فروش، تبلیغات ونگهداری دستگاه فلزیاب مصوب مجلس شورای اسلامی سال 1379 از میراث فرهنگی علیه کلیه متهمان تشکیل پرونده و به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، گفت: به موجب قانون مجازات اسلامی خرید و فروش اموال تاریخی جرم است که پس از کارشناسی کارشناس باستان شناسی این اداره، تنها راه دستیابی به این اموال از طریق حفاری غیر مجاز بود که با دستگیری متهمان پرونده به دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جهت سیر مراحل قانونی تقدیم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟