۲ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان لردگان تخریب شد

به گزارش رکنا، آیت حسنی افزود: این کوره های زغال سنتی غیرمجاز در شهر منچ و محله ده نسا شهرستان لردگان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و تخریب شد.

وی از توقیف یک دستگاه خودروی سواری حامل چوب جنگلی غیرمجاز در شهرستان لردگان نیز در روز یکشنبه خبر داد و گفت: این خودروی سواری حامل چوب قاچاق در محور تنگ کلوره لردگان توقیف شد و متخلف این پرونده جهت اعمال قانون به مراجع قضائی تحویل داده شد.

حسنی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶۹ پرونده تخلف در راستای مبارزه با قاچاق چوب و زغال در شهرستان لردگان تشکیل شده است.

به گفته وی ، ۲۱ تن چوب و یک و نیم تن زغال در این مدت از متخلفان کشف و ۶۳ سودجو که اقدام به قطع درختان جنگلی در شهرستان لردگان می کردند دستگیر و ۳۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی از تخریب ۶۱ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان لردگان در سالجاری خبر داد و از شهروندان خواست هر گونه تجاوز به عرصه های ملی و تخریب جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

حسنی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش اقدام می کنند که در صورت مشاهده تخلف طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.

قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.

جنگل های زاگرس در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‌‎رود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حربطیزب دود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟