به گزارش رکنا، معاون اجتماعی پلیس راهور اعلام کرد: مشاهده اعمالی از قبیل حیوان‌آزاری که موجبات تشکیک به عدم صلاحیت روانی راننده را فراهم کند، علاوه بر برخورد قانونی می‌تواند منجر به ابطال گواهینامه شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره انتشار عکس خودرو در حومه یاسوج که راننده‌ای با اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی خود مبادرت به بستن یک قلاده حیوان به عقب خودرو و کشیدن آن در سطح آسفالت در انظار عمومی کرده گفت: به استان مربوطه اعلام شد علت و چگونگی این اقدام غیر انسانی از سوی راننده پراید را بررسی کنند.

سرهنگ عین‌الله جهانی افزود: پس از شناسایی، ابتدا انگیزه راننده مورد بررسی و سپس از حیث روانی و شخصیتی در کمیسیون پزشکی مورد معاینه روانشناسان و روانکاوان بهداری استان قرار گرفته و در صورت اثبات عدم صلاحیت روانی وی، تصمیم مقتضی در خصوص ادامه رانندگی نامبرده و یا ابطال، ضبط گواهینامه اتخاذ شود.

معاون اجتماعی راهور گفت: رانندگی و یا حق استفاده از وسیله نقلیه می‌تواند از حقوق مسلم آحاد جامعه باشد لیکن به علت احتمال تغییر شرایط جسمی و یا روانی رانندگان (حتی پس از اخذ گواهینامه) و با مشاهدۀ اعمالی از قبیل حیوان‌آزاری که موجبات تشکیک به عدم صلاحیت روانی راننده را فراهم کند، برابر اختیارات قانونی، صلاحیت رانندگی وی از سوی کمیسیون پزشکی تحت بررسی مجدد قرار گرفته و در صورت تحقق شرایط لازم، گواهینامه فرد ابطال یا ضبط می‌شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این، مستند به ماده 679 قانون مجازات اسلامی، اقدام غیر قانونی این راننده از سوی مراجع قضایی و انتظامی نیز قابل پیگرد قانونی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟