انهدام باند دزدان موتور سیکلت در شرق تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت 2 بامداد 14فروردین ماه امسال، در تماس مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، ماموران از سرقت یکدستگاه موتورسیکلت گرانقیمت، در خیابان هنگام مطلع شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با حضور ماموران کلانتری 136 فرجام در محل تحقیقات آغاز شد و با توجه به این که این سرقت نیز مشابه چند سرقت دیگر قبلی در این محله بود، پرونده به پایگاه 4 پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

وی افزود: کارآگاهان با شنیدن اظهارات مالباخته که اظهار داشته بود موتورسیکلت از مقابل منزلش به سرقت رفته، به محل سرقت اعزام شدند که در بررسی تصاویر دوربین مداربسته از محل سرقت، مشخص شد سارق با چهره بدون پوشش اقدام به سرقت کرده که با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار، مشخصات سارق به نام "فرزاد" به دست آمد و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی موفق به شناسایی مخفیگاه سارق واقع در خیابان استخر شده و با انعکاس موضوع به دادیار شعبه 2 دادسرای ناحیه 15 تهران، این متهم در خرداد ماه امسال در یک عملیات دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

این مقام انتظامی، اظهار داشت: متهم در تحقیقات انجام شده منکر هرگونه سرقتی شد اما پس از روبرویی با دلایل و مدارک و مستندات پلیس، چاره ای جز بیان حقیقت را نداشته و لب به اعتراف گشوده و به 5 سرقت موتورسیکلت گرانقیمت به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال اقرار کرد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، همچنین بیان داشت: متهم در ادامه اعتراف کرد که سرقت ها را به اتفاق همدستش به نام "رادمهر" انجام می‌داده که در بررسی صورت گرفته مشخص شد این متهم نیز مدتی است به جرم سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر شده است که با هماهنگی های انجام شده به پایگاه 4 پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده و در تحقیقات به جرم خود مبنی بر همدستی در سرقت ها اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: دستگیری خریدار(مالخر) موتورسیکلت‌های مسروقه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا این که در آخرین روز تیرماه امسال این متهم نیز به نام "حمید" در مخفیگاه اش شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از محل 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: متعاقبا 2 مالخر اموال مسروقه دیگر نیز به نام های "فرشید" و "مظاهر"، دستگیر و آنها نیز به جرم خود اعتراف کردند و پس از صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرقت وسائط نقلیه، حتی الامکان از تجهیزات ایمنی همچون، قفل و زنجیر و دزدگیر استفاده کنید و وسائط نقلیه را در مکان‌های دارای دوربین های مداربسته پارک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 495804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟