اظهارات دادستان کشور درباره پرونده معاون سابق قوه قضاییه

به گزارش رکنا، با برگزاری انتخابات شورای مرکزی و مشخص شدن اعضای شورا بیستمین دوره نسبت به سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به پایان رسید و شورای بیست و یکم هم در اولین جلسه خود با انتخاب دبیر کارشان را رسما آغاز خواهند کرد.

بنابراین گزارش بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار « عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» از 15 تا 18 مردادماه 1398 در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. در این نشست تعدادی از مسئولان، فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس به سخنرانی پرداخته و کمیسیون‌های اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز برگزار شد.

* فرهنگ مقاومت ایران کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داد

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ارتش جمهوری اسلامی ایران در این نشست طی سخنانی گفت: فرهنگ مقاومت ایران با عبور از مرزها، کشورهای منطقه را هم تحت‌الشعاع خود قرار داده و آمریکا در موضع ضعف قرارگرفته. با تدابیر و هدایت‌های حکیمانه رهبری و حضور ملت مؤمن و انقلابی درصحنه و پادررکاب و انگشت روی ماشه بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ایران از استحکام، قوت و قدرت بالایی برخوردار است.

وی گفت: مزیت‌های ایران اعم از قرار گرفتن در شمال آبراه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بود که به آمریکایی‌ها امکان کنترل صادرات نفت را می‌داد. در آن زمان برای کشورها سهمیه‌ای مشخص‌شده بود که بر اساس آن باید استفاده می‌کردند و اگر بیش از آن می‌شد، جلوی صادرات را می‌گرفتند.

پوردستان با اشاره به همت جوانان و تدبیر رهبر معظم کل قوا گفت: پرچم اسلام در سراسر گیتی در آینده نزدیک به اهتزاز درمی‌آید و شاهد فروپاشی آمریکا خواهیم بود.

وی همچنین به مزیت همسایگی ایران با شوروی سابق با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها تمام مدارهای جاسوسی خود را در شوروی مستقر کرده بودند که علاوه بر شنود تمام مکالمات، تمام پروازها را هم زیر کنترل رادارهای خود داشتند.

رئیس مرکز مطالعات و راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با برشمردن برخی دیگر از مزیت‌های ایران برای آمریکایی‌ها ادامه داد: کشور ما بازار محصولات آمریکایی، ژاندارم و جبهه جلویی ناتو مقابل ورشو بود که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام این مزیت‌ها از آمریکایی‌ها گرفته شد که امروز برای جاری کردن مجدد این مزیت‌ها خود را به هر دیواری می‌زند.

احمدرضا پور دستان افزود: درد و نگرانی اصلی آمریکا نه‌تنها این بلکه انقلاب اسلامی بود که با خود ادبیاتی جدید مانند استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و حکومت دینی و نفی سلطه را به همراه آورده بود و آمریکایی‌ها می‌دانستند که این ادبیات از حوزه مرزهای جغرافیایی ما هم خارج‌شده و حتی کشورهای منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به همین سبب از ۲۲ بهمن ۵۷ به بعد اقدام‌های براندازی این انقلاب را راه انداخت.

* وحدت بهانه‌ای برای کنارگذاشتن نیروهای حزب‌اللهی نشود/ برخی انتخاب «اصلح» را لجن مال کرده‌اند

صادق محصولی قائم مقام جبهه پایداری هم در این نشست با اشاره به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی گفت: پایداری و استقامت بود که امام را موفق کرد و گرنه اگر بگوییم پیروزی به تعداد و نفرات است، قطعا عِده و عده آنها بیشتر بود

وی ادامه داد: الان شما می بینید امریکا بیشترین قدرت را از لحاظ عده و عده دارد اما شما می بینید وقتی نظام ما به جایی رسیده است که پهپاد انها را می زند آنها نمی توانند اقدامی را انجام بدهند.

محصولی ادامه داد: ایمان شما را به عمل به تکلیف تشویق می کند و عمل به تکلیف موجب «إِحدَى الحُسنَیَینِ» می شود. یعنی شما در جنگ با دشمن، چه جنگ نرم و چه جنگ سخت، اگر پیروز شدید حُسن هست و اگر شکست خوردید باز هم حُسن است. تکلیف ما حضور در صحنه است که البته به این معنا نیست که آموزش نبینیم و مقدمات آن را رعایت نکینم. منظور این است که پیروزی به تعداد نفرات و نیروها نیست بلکه اصل قضیه ایمان به خدا و به دنبالش عمل به تکلیف است.

وی گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت رحلت امام ویژگی های مکتب امام را تشریح و سه ویژگی عقلانیت، معنویت و عدالت را برای این مکتب نام بردند، جبهه پایداری هم این سه ویژگی را مبنی کاری خود قرار داده است. ما یک مولفه دیگر هم اضافه کردیم که آن وظیفه ماست و رهبری نباید آن را بگوید و آن عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت فقیه است.

محصولی ادامه داد: اگر معنویت نباشد ممکن است ما در زمینه عدالت شعاری بشویم. یک آقایی مصاحبه کرد و اشاره ای به وزارت نفت دولت احمدی نژاد کرد و گفت در دولت نهم چند نفر را برای وزارت نفت معرفی کردند و ما به دلایلی رای ندادیم، منتهی دلایلی را که آورده بودند را نتوانستند اثبات کنند. ما گفتیم پس چطور شما بعدش به آدمی که گفت اعتقادی به مافیای نفت نداریم رای دادید؟ حالا سازمان شفافیت بزنید. این معنویت است باعث می شود که در عمل عدالت را رعایت کنیم. معنویت یعنی نیت را برای خدا خالص کنید و نه این که ببینیم روزنامه ها یا رسانه ها چه خواهند گفت.

قائم مقام جبهه پایداری گفت: این که یک فردی می گوید بهشت و جهنم رفتن مردم کار ما نیست، اتفاقا قرآن می فرماید امر به معروف و نهی از منکر و اقامه زکات و ... برای افرادی که به انها تمکن می دهیم و به قول بنده رئیس جمهورشان می کنیم بر عهده شماست. همان هایی که هر گاه قدرت و مسئولیت به انها می دهیم نماز را بر پا می دارند، زکات می دهند، امر به معروف می کنند، نماز می خوانند، مسئول بهشت و جهنم رفتن مردم هستند، الناس علی دین ملوکهم، این که الان می بینیم جامعه امروز وضع مطلوبی ندارد به خاطر مسئولین است.

وی افزود: به درستی جوانان باید عَلَم عدالت را به دست بگیرند. یک عده می گویند برای آن که پیشرفت کنیم افرادی مجبور هستند زیر چرخ های توسعه له بشوند، حضرت علی غیر از این را می گفتند، ایشان می فرمایند هیچ چیز مانند عدالت شهرها آباد نمی کند.

محصولی اظهار کرد: محصولی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات پیش رو شرکت خواهید کرد، گفت: من فکر میکنم ما می توانیم بدون اینکه مسئولیت اجرایی مستقیم داشته باشیم، کمک کنیم. همان فرمایش حضرت آقا که می فرمایند هر چند مسئولیت نداشته باشید اما در صحنه حضور داشته باشید. اگر تکلیفی نباشد، نامزد نمی شوم.

وی پیرامون سوالی پیرامون جوان گرایی گفت: من مسئولیتم دوران محدودی بود و در همان زمان مسئولیت از جوانان انقلابی استفاده می کردیم و آنها الان در حد وزیر و معاون وزیر رشد کردند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در انتخابات شکست خوردیم؟ گفت: در لیستی که اصولگرایان معرفی کردیم طرفدار برجام را گذاشته ایم کنار مخالف 100 درصد برجام و به مردم دادیم که به ما رای بدید. مردم می گویند شما اصوگراها دکان باز کردید یا ما را مسخره کردید یا واقعا اعتقادتان هست که در موضوعی مانند برجام به یک هم فکری نرسیده اید، به این برادران می گوییم این لیست رای نمی اورد، در جواب به ما گفتند بازی به هم زن هستید. نتیجه حرف نزدن ما چه شد؟ انجایی که حرف زدیم و از ارزش ها دفاع کردیم و لیستی روبروی هم دادیم 16، 17 نفر از لیست جبهه پایداری وارد مجلس شد اما اینجایی که سکوت کردیم، شکست خوردیم.

محصولی افزود: وحدت وسیله است و هدف نیست، اگر وحدت به رسیدن به هدف کمک کند چیز خوبی است. اما این که شما به بهانه وحدت، حزب اللهی ها را کنار بگذارید و انهایی را که دورتربه ارزش های انقلاب هستند را در لیست بیاورید وحدت معنا نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در آخرین دوره مجلس انتقاد ما به لیست واحد اصولگرایان این بود که چرا باید سهم خواهی بشود و یا اینکه چرا فردی که کسی آن را نمی شناسد، تنها به این دلیل که از فلان حزب است باید وارد لیست شود؟ و یا حداقل کف اصولگرایی را نداشته باشد. منتهی ما گفتیم اگر ما بازی بهم زن هستیم، پس سکوت می کنیم، که نتیجه اش شکست همه سی نفر بود.

او پیرامون وحدت در این انتخابات گفت: می گوییم ما یک مدل برای وحدت داریم و این مدل در چند مرحله است. اقل وحدت این است که یکدیگر را تخریب نکنیم، درجه بالاتر شاخص ها رایکی کنیم که به افراد مشترک برسیم. افرادی را انتخاب کنیم که مشترک بیشترین را داشته باشیم. ما حاضریم یک نفر از اعضای جبهه پایداری در لیست تهران و یا شهرهای دیگر نباشد ولی نامزد ها با شاخص هایی که رهبر انقلاب و امام خمینی آن را تعیین کردند، مشخص شوند.

محصولی افزود: تنها گروهی که یک ریال از بخش های نظام، چه دولتی، چه خصولتی و مشابه آن نگرفته است، جبهه پایداری است. نه تنها کمک نشده بلکه توسط خودی ها بیشتر آسیب ها را هم به آن زده اند.

وی ادامه داد: جبهه پایداری به شدت مشکل رسانه و تبلیغات دارد، به شدت در زمینه رسانه ضعف داریم.

قائم مقام جبهه پایداری گفت: متاسفانه ادعای اصولگرایی داریم اما طبق اصول عمل نمی کنیم، شکست ها و ضعف هایمان هم از این جاست، بالاخره اصولگرایی چه چیزی برای انتخابات و ... دیکته می کند. برای مثال فردی که اهل لابی و جز اصولگراها بوده، در فتنه هم به آقای موسوی رای داده است. شما انتظار دارید بنده و ایشان برای لیست انتخاباتی به یک لیست واحد برسیم.

وی افزود: چرا طرف مقابل در انتخابات موفق بوده است؟ به خاطر این است که آنها هدف مشترکی دارند آنها در این که به قدرت برسند به یک جمع بندی می رسند و لابی می کردند و در نهایت یک نفر را هم به عنوان لیدر معرفی می کنند. اما وقتی لیدر لیست اصولگراها در انتخابات قبلی و الان ادعایی هم دارد، از برجام دفاع کرده است و اینقدر فهم سیاسی نداشته است که این برای نظام خسارت است. ما آدم بده میشیم، ما بازی بهم زن می شیم، چون میگیم نمی شود و آن دوست اصولگرا هم امضای کری را به عنوان تضمین قبول می کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جبهه پایداری به دنبال پیدا کردن اصلح است گفت: اصلح یعنی بین افرادی که در زمین که توانایی رای آوری دارند، بهترینشان را انتخاب کنیم. اصلح که به معنای معصوم نیست. منتهی برخی انقدر برخی اصلح را لجن مال می کنند که وقتی کسی از اصلح می گوید، می گویند اصلح بد است.

* هنوز رد پای ۲۰۳۰ دیده می‌شود/ خط قرمزی برای برخورد با متخلفین وجود ندارد

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور هم در این نشست با بیان این که دشمنان به فکر آسیب زدن به تفکر مقاومت هستند، گفت: امروز خود دشمنان ما بیان می کنند آن چیزی که کشور و منطقه ما را در برابر استبداد نگه داشته، مقاومت است و البته دشمن می خواهد مقاومت را در بین جوانان و مردم از بین ببرد.

حجت الاسلام منتظری در این نشست با اشاره به سند 2030 گفت: سندی به عنوان 2030 درست کردند. رهبر انقلاب به شدت با این موضوع مخالفت کردند و خواستند این مسئله کاملا از بین برود. علی القاعده آقایان نیز اعلام کردند که ماجرای سند 2030 تمام شده است، اما هنوز آثار و نتایج آن را می توان در مکان های مختلف دید.

دادستان کل کشور با هشدار به مسئولینی که در مورد سند 2030 تخلف می‌کنند، گفت: به مسئولین در نهاد‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی هشدار می‌دهیم و نمونه‌های تخلف شده را طی نامه‌ای برای مسئولین می فرستیم و برخورد می کنیم، اما علنی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال فضای آلوده ای در نمایشگاه کتاب وجود داشت، در این نمایشگاه کتاب هایی با مضامین این سند دیده می شد که جلوی انتشار آنها گرفته شد.

منتظری با اشاره به تهدیدهای فیفا علیه فوتبال ایران نیز گفت: اینکه فیفا می گوید چنانچه ورزش ایران به زنان اجازه ورود به ورزشگاه ها را ندهد ما ایران را از حضور در بازی های بین المللی محدود می‌کنیم. این موضوع را نباید ساده دید. فیفا به یک کشور چه کاری دارد که چه تعدادی برای تماشای فوتبال می آیند و از این تعداد چند نفر آنها زن هستند. این که این روزها گیر داده اند که حتما باید زنان در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند، آیا دلشان به حال زنان ما سوخته است؟

وی پیرامون نظارت و مشارکت مردمی گفت: نظارت مردمی برای ما ارزشمند است و اطلاعاتی که مردم دارند قطعا ما نداریم چرا که منابع اطلاعاتی ما محدود است.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما یک سایت داریم که از طریق آن افراد می‌توانند هر نوع اطلاعات در مورد فساد و یا انتقادی از عملکرد قوه قضاییه دارند را بدون هیچ ملاحظه ای برای ما بفرستند.

وی پیرامون کمرنگ شدن امر به معروف نیز گفت: چرا خودتان را مکلف به امر معروف و نهی از منکر و مقابله با فساد نمی بینید؟ که اگر منکری در جامعه دیدید نهی از منکر کنید. البته نه از بابت دعوا بلکه به صورت زبانی امر به معروف کنید.

حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر پرونده یکی از معاونان سابق قوه قضاییه گفت: در خصوص این پرونده، کلیات داد و ستدها را می‌دانستیم و از زمانی که یک سری علایم و نشانه های مشخص تری به دست آوردیم از دوره قبل بررسی‌ها شروع شد.

وی افزود: به این دلیل تدریجی بود چرا که برخی افراد به نحوی حرکت می کنند که از خودشان جای پایی بر جای نگذارند که یکی از مشکلات ما در برخورد با فساد همین است که به زحمت می توان محقق شدن جرم را محرز کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خط قرمزی در برخورد با افراد نداریم، خاطرنشان کرد: فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی در این رابطه شدت گرفته و هر کسی که دخیل باشد برخورد می شود، البته نسبت به فساد و مقابله با آن حساس و به همان اندازه نیز نسبت به آبروی اشخاص حساسیم.

* نباید از وزارت خارجه توقع حرف و عمل شدید و غلیظ داشته باشید

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در دانشگاه خوارزمی، گفت: به نظر بنده اولین کسی که در داخل کشور پس از مقام معظم رهبری به افول آمریکا اذعان کرد و موضوع را به صورت علمی، به عنوان کارشناس آمریکا، مطرح کرد آقای ظریف بود.

وی ادامه داد: آقای ظریف به عنوان فردی که سی و چند سال در آمریکا زندگی کرده و آنجا را می شناسد، از منظر کارشناسی باور دارد که اگر آمریکا با همین وضعیت حرکت کند، ابتدا قدرت نرمش و سپس قدرت سختش را از دست خواهد داد و این به خاطر آن است که در حال استفاده بیش از حد قدرتش است.

موسوی به عنوان نمونه به استفاده ابزاری آمریکا از دلار اشاره کرد و گفت: کشورها به دلیل استفاده آمریکا از دلار، به عنوان یکی از منابع قدرت و فشار، در حال حذف دلار از مبادلات خود هستند و ما نیز سعی می کنیم تا جایی که بتوانیم از دلار برای مبادله استفاده نکنیم. اگر آمریکا از دلار به عنوان ابزار استفاده نمی کرد، شاید کشورها به این زودی ها به فکر تغییر ارز مبادله ای خود نمی افتادند. در واقع به دلیل استفاده بیش از حد از ابزار دلار، یکی از منابع قدرت آمریکا به زودی رو به افول خواهد رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در آمریکا حداقل 2 دیدگاه کلی در مورد جمهوری اسلامی وجود دارد، یک نگاه معتقد است حاکمیت ایران یکدست است و فرقی بین افراد مختلف و دیدگاه های مختلف در ایران وجود ندارد و اگر قرار است فشاری وارد کنند، نباید فرقی بین گروه های مختلف بگذارند چراکه همه به صورت یکپارچه عمل می کنند؛ حتی بعضی صهیونیست ها و افراطی های آمریکایی با تبلیغ این رویکرد، خواستار شدت عمل با کل حاکمیت ایران هستند.

وی ادامه داد: از دیدگاه این طیف فرقی میان آقای ظریف و سردار سلیمانی، بین این جناح و آن جناح نیست. بر اساس همین رویکرد هم مقام معظم رهبری و هم سردار سلیمانی و هم دکتر ظریف را تحریم می کنند.

موسوی گفت: دیدگاه دیگری هم وجود دارد که ضمن دشمنی با ایران، سعی می کند روش پیچیده تری بکار بگیرد و معتقد است که باید دوگانگی در سیاست ایران را تقویت کرد تا از این شکاف و تفرقه فتنه ایجاد کرد تا ایران را به زوال بکشانند. هر 2 این نگاهها ضدایرانی اند ما نباید اسیر بازی ها و سیاست های آنها بشویم.

وی گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد که در تاریخ کشوری چنین مورد هجمه های همه جانبه نبوده است. حتی می توان گفت نسبت به دوران دفاع مقدس، فشار روانی، عملیات روانی و جنگ اقتصادی علیه ایران چندین برابر شده است. متاسفانه بعضا با نفوذ عوامل دشمن به شبکه های اجتماعی، سعی می کنند آثار این فشار اقتصادی بر روی افکار عمومی را موثر کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اینجا لازم است که همه ما از جمله شما دانشگاهیان مواظب طراحی ها علیه ایران باشیم و مراقب باشیم در زمین دشمن که قصد تفرقه افکنی و سپس فتنه آفرینی دارند قرار نگیریم.

وی گفت: الان دشمن به شدت و صراحت می گوید قصد ما این است که مردم به ستوه بیایند این امر نیازمند هوشیاری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ما دیگر برای این فشارها از واژه "تحریم" استفاده نمی کنیم بلکه می گوییم "تروریسم اقتصادی" به خاطر آنکه تحریم ممکن است نزد بعضی از ملتها بار مشروعی داشته باشد.

موسوی درباره وزارت امور خارجه گفت: رهبر معظم انقلاب از عبارت وزارت امور خارجه نظام استفاده می کنند و این به معنی آن است که وزارت خارجه، وزارت خارجه فلان حزب، دولت و گروه هایی که می آیند و می روند نیست بلکه وزارت امور خارجه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت امور خارجه اگرچه در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری سیاست خارجی نقش موثر دارد اما در مجموع مجری دستورالعمل هایی است که در نظام با مشورت های مختلف تصمیم گیری می شود و سپس توسط وزارت امور خارجه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه سرخود کاری انجام نمی دهد. وزارت خارجه معتقد است در مقام نظر مجتهد است و هر جا که باید نظر بدهد، بر اساس اجتهاد خود نظرش را به نهادهای تصمیم گیر ارائه می کند و این وظیفه را به عنوان دیده بان امین نظام تکلیف شرعی خود می داند، اما در مقام عمل مقلد هست، آن زمانی که نظام به تصمیم برسد هیچگاه نظرات داخلی خود را در اجرای آن تصمیمات دخالت نخواهد داد.

وی افزود: وزارت امور خارجه انقلابی است و انقلابی عمل می کند اما نباید توقع حرف و عمل شدید و غلیظ داشته باشید؛ وزارت خارجه باید بتواند اهداف انقلابی را در زر ورق گزاره های دیپلماتیک بپیچد و به خورد جامعه بین الملل بدهد. بنابراین زمانی که اهداف یکی هست، هر کسی با هر زبانی که بلد هست باید با دنیا صحبت کند. نظامیان با زبان نظامی، دیپلمات ها با زبان دیپلماسی که به هدف غایی برسد‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: یکی از دلایلی که ترامپ از برجام خارج شد و آن را بدترین توافق قرن می نامد به این دلیل است که از دید آنها ما چند پرونده داریم، مانند پرونده موشکی، هسته ای، تروریسم، حقوق بشری و اکنون ترامپ بر این موضوع تاکید می کند که چرا تنها به یک پرونده آنهم با کلاهی که سر آمریکا و دنیا رفت توافق شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یک نکته داخلی هم که آنها را به غلط انداخت، اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ بود و آنها با مشاروه های توخالی که برخی وطن فروشان در آمریکا و منافقین به آنها می دادند و می گفتند جامعه ایران منتظر یک تلنگر است و اگر آمریکا از برجام خارج شود، بازار، به ویژه بازار ارز، به هم خواهد ریخت و مردم شورش خواهند کرد و کار تمام خواهد شد. آنها دست به اشتباهی زدند که موجب هوشیاری مردم شد و نهایتا در هدفشان ناکام ماندند.

وی پیرامون بحث برجام نیز گفت: برجام را باید تصمیم جمعی نظام بدانیم و خروج آمریکا از برجام را باید پیروزی سیاسی، حقوقی و اخلاقی نظام ببنیم. حتی همین امروز اگر برجام نبود ائتلاف سازی ها علیه ایران در منطقه یقینا پیروز می شد.

موسوی افزود: بارها اعلام شده است که اگر برجام نمره اش ۹۵ یا ۵ بوده است باید از فرصتی که در آن وجود دارد استفاده کرده و برای جلو بردن کشور و کنترل فشارها استفاده کنیم.

وی افزود: نظام باید از هر روش و ابزاری که در اختیار دارد برای کاهش فشارهای داخلی بر مردم و تنش‌های خارجی استفاده کند و این به معنای وادادگی، به معنی ترسو بودن و انفعال نیست. دیپلماسی و مذاکره ابزاری است که ما بتوانیم فشارها را نسبت به کشور کم کنیم، باید بلد باشیم چگونه فرصت سازی کنیم. این نیست که ما برای مذاکره مذاکره کنیم بلکه مذاکره را زمانی دنبال می کنیم که منفعت یا دفع شری برای کشور به همراه داشته باشد.

موسوی ادامه داد: قدم به قدم بندهای برجام در سطوح و لایه های مختلف نظام بررسی مشورت و تصمیم گیری شد.

وی افزود: دنیا آمریکا را به خاطر خروج از برجام مقصر می داند اما هنوز برخی در داخل دنبال مقصر داخلی هستند. اگر فریادی داریم باید این فریادها را بر سر آمریکا بکشیم و دنیا را متوجه خیانت آنها کنیم.

* برگزاری شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

پرونده بیستمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با برگزاری انتخابات شورای مرکزی این اتحادیه بسته شد.

در این انتخابات سجاد اسدی، معین رضیعی، حمزه دستیار، سیدایمان احمدی، حسین رجبی، زهرا ایزدی و الناز گازرانی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

همچنین پیام مرادی، محمد رضا محمدی و امیرحسین پناهی به اعضای علی‌البدل انتخاب شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل شدند.

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟