به گزارش رکنا، بهرام پارسایی در آیین روز خبرنگار که در هتل همای شیراز برگزار شد، بدون اشاره به نام هیچ بانکی یا طرح مستندات بیشتر اظهار داشت: در جریان بررسی پرونده بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ استعلامی درباره بدهی بانک‌ها صورت گرفته بود که بر اساس گزارش دریافتی کمیسیون یکی از بانک‌ها تا سال ۹۶ ، این میزان بدهی مالیاتی قطعی داشته است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ درباره بدهی مالیاتی سایر بانک‌ها و موسسات نیز استعلام خواهد کرد.

نماینده شیراز در مجلس با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: در فضایی که مردم دچار مشکلاتی هستند، افرادی همیشه از رانت‌ها و حاشیه‌های امن سوء‌ استفاده کرده‌اند و فقط جامعه خبری توانسته است آن‌ها را رصد کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فسادها و رانت‌هایی رخ می‌دهد که اگر نظارت خبرنگاران نباشد، وضعیت از این هم بدتر خواهد بود. مفسدان برای خبرنگارانی که مطالب را شجاعانه مطرح کردند، مانع ‌تراشیدند و این به نفع هیچکس نیست.

پارسایی با بیان اینکه شاهد برخوردهای دوگانه و تبعیض‌آمیز در رسانه‌ هستیم، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها باتهمت‌زدن حرمت جامعه رسانه‌ای را زیر سؤال برده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقویت رسانه‌ها به لحاظ امکانات و حمایت مالی مدنظر است، افزود: رسانه ملی از بودجه‌های بسیاری برخوردار است و از جنبه‌های مختلف حمایت‌ می‌شود اما رسانه‌های دیگر از محدودیت‌هایی دارند.

وی خبرنگاران را از دو منظر به مسئولان نزدیک دانست و عنوان کرد: از منظر سخنگویی همیشه با آنان ارتباط داریم و دیگر ارتباط دلی است که با جامعه خبری داریم و همیشه در کنار آن‌ها خواهیم بود.

پارسایی با بیان اینکه رسالت اصلی خبرنگار نباید به گونه‌ای باشد که یا از آن طرف بوم افتاده و یا از طرف دیگر، ابراز کرد: باید از پوشش مسائلی که خارج از واقعیت است، چشم‌پوشی کنیم.

عضو مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به جزییات بیشتر بیان کرد: در کمیسیون اصل ٩٠ مجلس مسائلی می‌دانیم که اگر نظارت و روشنگری خبرنگاران نباشد، به نتیجه نخواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟