کشف 1 تن مواد افیونی در خراسان جنوبی

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر صبح امروز در بازدید خبرنگاران از کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در عملیات‌های یک هفته اخیر اظهار داشت: در یک هفته اخیر حدود یک تن مواد مخدر در طی چهار مرحله عملیاتی توسط تلاشگران فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی کشف شد که این کشفیات با رصد اطلاعاتی و اشراف کامل از محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی و کویر استان صورت گرفته است.

وی افزود: در چند شب گذشته با کسب اخباری مبنی بر انتقال یک محوله سنگین به طور مسلحانه از سیستان و بلوچستان به خراسان‌جنوبی برای انتقال به سایر استان‌ها در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی خودرو متوقف و محموله 650 کیلویی مرفین کشف شد در این عملیات پنج دستگاه خودرو توقیف و با دستگیری 10 نفر توانستیم کل باند را منهدم کنیم.

فاضل دادگر با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از استان‌های برتر در عرصه مبارزه با مواد مخدر است گفت: متأسفانه افزایش کشف ماده مخدر شیشه را شاهد هستیم که پشت این موضوع برنامه‌ریزی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران نهفته است.

وی یادآور شد: با فعالیت شبانه‌روزی و تلاش‌های خستگی ناپذیر نمی‌گذاریم خراسان‌جنوبی عرصه جولان قاچاقچیان و باندهای مواد مخدر باشد و همچون گذشته راه همرزمان شهید را ادامه می‌دهیم.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 30 باند قاچاق موادمخدر در خراسان‌جنوبی منهدم شده است بیان کرد: از ابتدای امسال 16.5 تن مواد مخدر کشف شده که یک افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی براساس اجتماعی کردن فعالیت همه کمیته‌های درمان، پیشگیری، فرهنگی و سایر کمیته‌های شورا صورت می‌گیرد.

حسنی‌مقدم افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از جمله مواردی است که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن تأکید شده چرا که تنها این مسیر ما را به موفقیت در مقابله با مواد مخدر می‌رساند.

وی اظهار داشت: رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و اعتقاد بر این است که اگر همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و حتی سازمان‌های مردم نهاد وجود نداشته باشد مبارزه با مواد مخدر به نتیجه مطلوب نرسیده و ابتر باقی می‌ماند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: حتی در حوزه مقابله با مواد مخدر نیز نیروی انتظامی بخشی از کار را با کمک همه جانبه مردم و براساس اطلاعات و اخباری که از عموم افراد دریافت کرده، پیگیری و در نهایت قاچاقچیان مواد مخدر در دام قانون گرفتار می‌شوند.

حسنی‌مقدم گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت مردمی در این باره را در دستور کار قرار داده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟