۷ کشاورز بابلسری به دادگاه احضار شدند

به گزارش رکنا ، مصطفی عرب رئیس اداره محیط زیست شهرستان بابلسر با اشاره به برخورد قانونی با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و لش زمین های خود می کنند گفت: این افراد در مرحله اول مشمول تذکر و جریمه نقدی می‌شوند.

او افزود: در همین راستا تیم ویژه‌ای متشکل از جهاد کشاورزی، بهداشت و محیط زیست در مناطق مشغول گشت زنی، تذکر و برخورد با متخلفان هستند.

عرب گفت: آتش زدن کاه و کلش در کشت دوم برنج، چند سالی است به یک عادت غلط بین کشاورزان تبدیل شده که عوامل محیطی نظیر کمباین‌های جدید برداشت که صرفاً خوشه چین هستند و کاه مزارع را بسته‌بندی نمی‌کنند نیز به این معضل دامن زده است.

او افزود: بنابر قانون مدیریت پسماند، وزارت جهاد کشاورزی متولی مدیریت پسماند‌های کشاورزی بوده و باید با برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان و آگاهی‌رسانی، معایب آتش زنی که غیر از آلودگی هوا سبب از بین رفتن حاصل‌خیزی خاک نیز می‌شود، در رفع این معضل وظیفه مهمی بر عهده دارد.

رئیس اداره محیط زیست بابلسر با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست، یک دستگاه نظارتی است گفت: چند سالی است با طرح موضوع در کارگروه پسماند‌های استانی و شهرستانی، تدابیری مشترک با جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری و برخورد قاطع با متخلفان درنظر گرفته و مصوب نمودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟