عادل مقدس صبح امروز  در شهرستان تنگستان اظهار داشت : بازدید از صنوف عرضه مواد غذایی به‌خصوص غذا فروشی‌ها که به عنوان صنف‌های حساس شناخته می‌شوند ، به صورت سرزده و مستمر انجام می‌شود که تا پایان تیرماه سال جاری ۱۷۵ بازدید از این صنوف صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان با اشاره به شرایط نگه‌داری مواد غذایی و نحوه عرضه آن به مردم در غذا فروشی‌ها بیان داشت : شرایط و محل نگه‌داری مواد غذایی ارتباط مستقیمی در سلامت ماده غذایی دارد ، که متأسفانه بعضی از غذا فروشی‌ها با رعایت نکردن این اصول و نگه‌داری مواد غذایی در دمای نامناسب ، احتمال فسادپذیری مواد غذایی را بالا و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

وی عنوان کرد:بهداشت مواد غذایی نقش تاثیرگذاری بر سلامت مردم دارد که در بازدید کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان تنگستان ، به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی ، یک غذافروشی در شهر آباد تنگستان پلمب شد.

مقدس سلامت مردم را خط قرمز شبکه بهداشت و درمان تنگستان خواند و افزود : به هیچ عنوان منافع شخصی افراد را به منافع عمومی ترجیح نخواهیم داد و عکس‌العمل بهداشت و درمان در مواجهه با این موارد قاطع و مبتنی بر قانون خواهد بود.

وی ضمن درخواست از مردم جهت تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت ، در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، تصریح کرد: مدیریت نامناسب پسماند ، عدم رعایت و کنترل دمای یخچال و نگه‌داری گوشت و غذای آماده مصرف در دمای نامناسب ، عدم‌رعایت بهداشت محیط و بهداشت فردی ، از جمله تخلفات این واحد صنفی بوده است.

مقدس گفت: 34 غذافروشی در نقاط مختلف شهرستان تنگستان فعالیت می‌کنند و توسط هشت کارشناسان بهداشت محیط به‌صورت مستمر مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟