سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان قم بوده که به منظور جلوگیری از قاچاق و برخورد با مفسدان اقتصادی در دستور کار پلیس قم قرار گرفته است.

وی گفت: در اجرای این طرح، با تلاش مأموران انتظامی استان و تعامل با دستگاه قضائی طی بازرسی از چندین واحد صنعتی در قم، ۸۲۴ دستگاه ماینر (برای تولید ارز دیجیتال - بیت کوئین) در یک ماهه گذشته کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه این دستگاه‌ها هیچ گونه اسناد و مدارکی نداشته و به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شده است، ارزش اموال مکشوفه را بیش از ۵۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعلام و بر مبارزه بی امان پلیس قم با قاچاق کالا و ارز و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی تاکید کرد.

سردار آقاخانی با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش بیت کوین (ارز دیجیتال)، ضمن تاکید بر اهتمام پلیس قم در برخورد با جرایم اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی دانست.

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری جاعل اسکناس‌های ۵۰۰ هزار ریالی توسط مأموران کلانتری ۱۷ شهید بهشتی قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۷ شهید بهشتی قم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را به دلیل حمل مواد افیونی شیشه به این کلانتری منتقل کردند.

وی گفت: سپس طی بازرسی از متهم علاوه بر مواد مخدر شیشه، مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال اسکناس تقلبی نیز کشف و نامبرده اذعان داشت، مدتی قبل اقدام به فروش گوشی تلفن همراه خود کرده و وجه مذکور را در قبال آن دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: در ادامه مخفیگاه جاعل اسکناس‌های تقلبی در قم توسط مأموران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه آن، یک عدد دستگاه چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی، ۴۸۸ عدد اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی تقلبی و ۲۹۳ عدد اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی و همچنین ۶ بسته جوهر چاپ و مقداری مواد مخدر کشف و متهم دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان افزود: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟