به گزارش رکنا، رئیس اداره برق منطقه دماوند از کشف ۴ مزرعه بیت کوین و ۱۵۳ دستگاه ماینر در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

بهزاد صبوری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از کشف ۴ مزرعه بیت کوین و ۱۵۳ دستگاه ماینر در در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مینی بر اینکه افرادی سودجو در مراکز تولیدی و صنعتی اقدام به راه‌اندازی مزارع تولید ارز دیجیتال کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان منطقه برق دماوند قرار گرفت.

صبوری افزود: در بازرسی از محل‌های گزارش شده به طور کلی ۴ مزرعه بیت کویین در شهرک صنعتی دماوند با ۸۹ دستگاه ماینر، شهر دماوند با ۲۰ دستگاه ماینر، وادان ۳۱ دستگاه ماینر و جابان ۱۳ دستگاه ماینر با ارزش حدود ۱۶ میلیارد ریال کشف شد.

وی بیان داشت: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته لذا متخلفان با استفاده از برق یارانه‌ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که با اقدام کارشناسان منطقه برق دماوند از سودجویی آنها جلوگیری شد.

رئیس اداره برق منطقه دماوند اظهار داشت: متخلفان و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند و از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً موضوع را گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟