به گزارش رکنا،  محمد کوه‌گرد اظهار کرد: نیروهای گمرک توانستند در چند بازرسی جداگانه ۱۰ هزار و ۳۴۲ قلم انواع داروی قاچاق و کمیاب را حین خروج از کشور کشف کنند.

وی ادامه داد: از این مقدار، 56 هزار عدد قرص قاچاق و کمیاب است که در اتوبوسی که از مشهد به مقصد شهر هرات در کشور افغانستان در حرکت بود، جاسازی شده بود و توسط ماموران گمرک کشف شد.

کوه‌گرد با اعلام این‌که در این ارتباط یک دستگاه اتوبوس توقیف شد، مطرح کرد: همچنین یک متهم افغانستانی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضایی شد.

وی ادامه داد: بقیه این داروها حین خروج از مرز دوغارون به سمت افغانستان توسط مأموران گمرک با بازرسی فیزیکی و کنترل ایکس‌ری کامیونی کشف و ضبط شد.

او ارزش داروهای کشف‌شده را بیش‌از یک میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: داروهای کشف‌شده از نوع داروهای یارانه‌ای و داروهایی است که برای بیماران پیوند اعضاء و برای بهبود اندام‌های پیوند خورده استفاده می‌شود و از بازارهای استان‌های سراسر کشور تهیه و در داخل محموله‌های باری صادراتی و مسافری جاسازی شده بود.

وی مطرح کرد: در این ارتباط چند متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟