اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی گرگان؛ خانه تاریخی «باقری‌ها» تبدیل به هتل می‌شود

ابراهیم کریمیبا اشاره به ظرفیت‌های بافت تاریخی این شهر برای جذب گردشگر اظهارداشت: حدود 150 هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند که در گذشته سرقت، اعتیاد و غیره در این مناطق زیاد بود.

وی افزود: با الگوگیری از بافت تاریخی یزد و اقداماتی که برای احیای آن شده بود، تلاش کردیم بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت این بافت‌ها هدایت کنیم.

مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان پس از چندسال یکی از پایلوت‌های سرمایه‌گذاری برای جذب گردشگر شده است، ادامه داد: سیاست ما درباره بافت تاریخی، تملک ساختمان نیست. از سال گذشته نیز تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

وی بیان داشت: حدود 4.5 میلیاردتومان اعتبار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به کسانی که بناهای تاریخی خود را مرمت کرده با تبدیل به مجتمع‌های اقامتی و کافه‌های سنتی و غیره کنند، اختصاص داده شد.

کریمی گفت: امروز با موجی از تقاضاها در بافت تاریخی گرگان مواجه هستیم. برخی از سرمایه‌گذاران شروع به تملک ساختمان‌های تاریخی و مرمت آن کرده‌اند.

وی افزود: خانه باقری‌ها به عنوان یک بنای شاخص تاریخی در گرگان قرار است تا چندماه آینده تبدیل به هتل شود.

کریمی گفت: دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری نیز برای احیای بافت تاریخی گرگان پای کار آمده‌اند و جداره‌سازی و پیاده‌روسازی در این مناطق در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟